کد خبر: ۱۷۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ با احتمال آبگرفتگی و سیلاب برای نیمه شمالی به‌ویژه مناطق واقع در نوار شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای هشدار سطح زرد را اعلام کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از اواخر وقت فردا چهارشنبه ۰۰/۰۴/۰۹ استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی و جریانات مرطوب شمالی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین با توجه به تغییرات گرادیان فشار افزایش شدت وزش باد خواهد بود، لذا با توجه به این وضعیت هشدار شماره ۱۲ مرکز پیش‌بینی این اداره کل با سطح زرد ارائه می‌گردد.

توصیف ناپایداری مورد انتظار:

- وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ با احتمال آبگرفتگی و سیلاب برای نیمه شمالی به‌ویژه مناطق واقع در نوار شمالی استان.

- وزش باد شدید توأم با گردوخاک، با احتمال بروز خسارت در سطح استان

منطقه اثر:

الف: بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ به‌ویژه نیمه شمالی استان

ب: وزش باد در غالب نقاط استان

اثرات مخاطره: بروز خسارت به سبب وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی وسیلاب به سبب رگباری بودن بارش‌ها(به‌ویژه از اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری تا روزهای ابتدایی هفته آینده)

زمان پایان: روزهای ابتدایی هفته آتی

توصیه: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و ... عدم انجام عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه‌های فصلی»

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار