کد خبر: ۱۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

درحالی که رسانه های خارجی توسعه فناوری در ایران را حتی در شرایط تحریم اذعان میکنند، مسئولان کشور عامل مشکلات اقتصادی را صرفا تحریم نمی دانند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حالی میگوید که تحریم تنها عامل مشکلات اقتصادی نیست تا رفع آن راه حل برون رفت از همه آن مشکلات باشد که اغلب ، انحصار طلبی ها در کشور موجبات تورم و عامل مهم ایجاد مشکلات اقتصادی بوده اند.
این روند با اعمال تحریم ها به صورت بارزی نمایان شد تا بیماری اقتصادی ضمن تاثیر پذیری غیرمستقیم از بحران اقتصادی جهان در سال های اخیر ، بحران سیاست زدگی ناشی از تحریم را بر اقتصاد کشور حاکم گردانده و آن را متاثر از خود کند.
لیکن در این شرایط با پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران در سطح جهانی و رفتن به سوی رفع تحریم ظاهرا به صورت شفاف بازار اقتصادی کشور با رونق فزاینده مواجه می شود که به ناگاه با نابودی دست های پنهان تورم و ناقلان بیماری اقتصادی در کشور سد انحصار طلبی شکسته شده و شاغلان واسطه گری این عرصه، طبق آنچه حسن روحانی رییس جمهوری ایران به تازگی گفت از کار بی کار می شوند.
البته متاسفانه خشک و تر با هم می سوزند و در این مسیر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط نیز از این بازگشایی احتمالی مرزهای اقتصادی به روی ایران ، با مشکل رو به رو شده و شاید هم نابود شوند.
مگر آنکه مسئولان به دور از شعارهای معمول ، راه چاره ای برای حمایت از آنان برگزینند.
و بازهم در حالی رییس کمیسیون صنایع مجلس خبر می گوید: بر اساس آمارهای معتبر هر یک میلیارد دلار واردات، ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد که با حساب سرانگشتی می توان دریافت ۲۵ میلیارد دلار قاچاق به کشور، دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد ، که در این عرصه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و آنچه دولت یازدهم نیز به آن تاکید داشته است اشتغال زایی از طریق خصوصی سازی و حمایت از تولید بومی ، کارآفرینی و توسعه فناوری های نوین است.
بطوری که رحمانی در بخشی از سخنانش گفته است: در سال‌های اخیر، نامگذاری‌ سال‌ها ریشه در صنعت و اقتصاد کشور داشته و در حمایت از تولید ملی بوده است.
اما به نظر نگارنده ، کارآفرینی با توسعه فناوری نوین در ایران مسئله ای مهم است که به تازگی با حضور متخصصان و فعالان ایرانی در کنفرانس آی بریجیز برلین آلمان ، مورد بررسی قرار گرفت.
این کنفرانس راه حل های خوبی را بررسی کرد تا پلی باشد برای توسعه کارآفرینی با استفاده از فناوری های نوین منطبق با الگوهای جهانی میان متخصصان جهانی با فعالان کشور ایران، که در صورت بازگشایی رفع تحریم ها ، زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار فراهم ، جلوی ضررهای احتمالی گرفته و عامل مهمی برای توسعه و رونق کسب و کار و رفع مشکلات اقتصادی در ایران شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: