کد خبر: ۱۷۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
۵ کشور برای برگزاری دیدارهای نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا اعلام آمادگی کرده اند که در بین آنها ایران دیده نمی شود.
خبرورزشی -

پیشتر ایران برای برگزاری بازی های گروه C اعلام آمادگی کرده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا این امتیاز را به بحرینی ها داد که با اعتراض و شکایت ایرانی به دادگاه بین المللی ورزش همراه شد و در نهایت هم نتیجه مثبتی برای ایران به همراه نداشت و  بازی ها هم در منامه برگزار شد.  در غرب آسیا کشورهای امارات و عربستان برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند. 

دور نهایی بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا از شهریور ماه آغاز و تا فروردین ماه آینده ادامه خواهد داشت. ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی با هم رقابت خواهند کرد که تیم های اول و دوم هر گروه مستقیم به جام جهانی صعود می کنند. برنده تیم های سوم هم به بازی پلی آف دوم می رود. 

نکته جالب اینکه این بار ایران برای برگزاری بازی ها اعلام آمادگی نکرده است. در حالی که قرار بود بازی ها به صورت متمرکز برگزار شود کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر تاکید اسپانسرها بازی ها را به صورت رفت و برگشت در کشورهای مختلف برگزار می کند. همانند یورو که این بار در کشورهای متعدد ومختلفی برگزار شد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان بندی بازی ها را مشخص کرده است و به زودی مکان برگزاری بازی ها را هم اعلام خواهد کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار