کد خبر: ۱۷۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس تاکید کرد: مدیریت نرم افزاری و توجه به روح شهر اولویت و نیاز اساسی امروز شهرها به ویژه کلانشهر تهران است و مدیران شهری و به طور مشخص شهردار آتی تهران برای این مهم باید برنامه مدون داشته باشد.

حسین نوش‌آبادی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت نرم افزاری در شهر تهران، گفت: مدیریت نرم افزاری و سخت افزاری شهر مکمل یکدیگر هستند. به همان میزان که در حوزه سخت افزاری مدیران باید تلاش کنند و با توسعه خدمات عمومی،توسعه فیزیکی، عمران و آبادانی و اجرای پروژه های رفاهی و گردشگری پیگیر مطالبات مردم باشند؛باید در مدیریت نرم افزاری در حوزه فرهنگی ،اجتماعی و حوزه هایی که با روح مردم و علایق مردم ارتباط پیدا می کند، تلاش کنند و برنامه ویژه ای داشته باشند. 

او با انتقاد از پروژه های عمرانی که به صورت شتابزده به بهره برداری رسیده اند، گفت: مسئله عمران مهم است و انتظار مردم از مدیران شهری این است که به نیازهای عمرانی در شهر توجه داشته باشند. اما مشکل پروژه هایی است که با شتابزدگی انجام می شود. برخی مدیران شهری در افتتاح پروژه های عمرانی چون  وقت و زمان برایشان اهمیت داشته ، بنابراین شاهد نواقصی در این پروژه ها هستیم که آسیب هایی را به شهر وارد کرده است. 

نوش آبادی اظهار کرد: نیازهای مردم تهران باید طبقه بندی شود و بر اساس آن تصمیم گیری کرد. مردم باید با نشاط شوند و آرامش بیشتری داشته باشند بنابراین این مورد باید از سوی مدیران شهری آینده  به ویژه شهردار آتی تهران مورد توجه قرار گیرد.

این عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در ادامه به لزوم هوشمندسازی شهرتهران اشاره و خاطرنشان کرد: باید به مدیریت نرم افزاری در شهر تهران توجه ویژه شود و دراین راستا مردم را به حقوقشان بیشتر آشنا کنیم. بحث استفاده از فناوری های نوین و استفاده از فرصت هایی که از طریق آن بتوانیم مردم را با حقوقشان بیشتر آشنا کنیم بسیار مهم است. مردم از این طریق می توانند پیگیر مطالباتشان باشند. این موضوع در راستای دولت الکترونیک است یعنی دولتی که با بهره گیری از منابع و امکانات فضای مجازی و فناوری ها نوین و دستاوردهای الکترونیکی در کوتاه ترین زمان و آسانترین روش پیگیر حقوق و مطالبات مردم باشند.

او ادامه داد: هر چه مدیران در حوزه شهری و عرصه مدیریتی تهران بتوانند به این فناوری ها وفرصت های الکترونیک استفاده کنند گام های بلندتری را به سمت تحقق دولت الکترونیک برداشته ایم.

نوش آبادی همچنین با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید مردم را در عرصه مدیریت شهری دخیل کند، گفت: بدون مشارکت مردم در شهر کار خاصی نمی توان انجام داد هر چه مردم را در فعالیت ها شریک کنیم، پیشرفت کار تضمین می شود. مشارکت مردم در مدیریت شهر قطعا در اعتماد عمومی هم تاثیر دارد. مردم سرمایه های اجتماعی هستند و هر چه به مردم توجه بیشتری شود و سرمایه ها را بیشتر به کار بگیریم موفقیت ما در مدیریت شهری بیشتر می شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار