کد خبر: ۱۷۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
پزشک قلابی با انجام عمل جراحی زیبایی، آسیب زیادی به مراجعانش زد

سلامت نیوز: مردی که با معرفی خود به عنوان پزشک معروف تهرانی، با انجام عمل‌های جراحی زیبایی، باعث آسیب جسمی به ۶۰ بیمار شده بود، دستگیر شد. متهم همچنین به بهانه فروش حواله خودرو و دلار دولتی، کلاهبرداری کرده بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام‌جم، اوایل خرداد امسال زن میانسالی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران رفت و از مرد پزشکی به اتهام کلاهبرداری و آسیب بدنی به او و دو خواهرزاده‌اش شکایت کرد. شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: «در آرایشگاه اقدام به پاکسازی پوست مشتریان می‌کردم. دوستم مرا با این پزشک که کلینیک وی در مرزداران تهران بود، آشنا کرد. می‌گفت مدرک ارولوژی و لاپروسکوپی از ایتالیا و آمریکا گرفته و در زمینه جراحی پوست، زیبایی و ترمیم آن فعالیت دارد. وسایل و تجهیزات پزشکی در کلینیک داشت و نام او در فهرست پزشکان معروف بود. مرد پزشک وقتی فهمید خواهرم سنگ کلیه دارد، کارهای بستری او را در بیمارستان انجام داد که اعتمادم به او بیشتر شد. او با خودروی بنز ای ۵۰۰ و خودروی سانتافه به کلینیک در رفت و آمد بود. حتی مرا دعوت به کار کرد که ساعت کاری آنجا با من هماهنگ نبود و قبول نکردم.»


وی افزود: «مرد پزشک دلار دولتی می‌فروخت و مدعی بود پدرش می‌تواند سهمیه خودرو داخلی برای‌مان بگیرد. ۷۸ میلیون تومان بابت خرید دلار دادم و خواهرزاده‌ام بابت خرید پژو۲۰۶، ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت. دلارها را نخرید و پولم را پس گرفتم و به خواهرزاده‌ام وعده امروز و فردا می‌داد. برای درمان ابروی شکسته‌ام، عمل جراحی چهار ساعته را انجام داد که بعد از مرخص شدن حالم بد شد و چهره‌ام به‌هم ریخت. او می‌گفت طبیعی است و باید مدتی بعد دوباره عمل کنم. دو پسر خواهرم که ۱۹ و ۲۸ ساله بودند نیز ناهنجاری ظاهری گوش داشتند، برای ویزیت نزد او رفتند. پزشک هردو را جراحی کرد و ۳۰ میلیون تومان پول گرفت، اما گوش‌های‌شان دچار نقص شد و افسردگی گرفتند. او مدعی بود باید چند جراحی دیگر انجام دهند که همین باعث شد از او شکایت کنیم.»

در ادامه تحقیقات افراد دیگری اعم از زن و مرد با حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از این متهم شکایت کردند. برخی به بهانه خرید دلار و خودرو گرفتار این پزشک شده و سرشان کلاه رفته بود. برخی هم برای جراحی پوست، زیبایی، کاشت مو، جراحی پلاستیک بینی و گوش، ابرو و تزریق ژل به کلینیک او در مرزداران رفته بودند که بعد از اقدامات درمانی، دچار آسیب و نقص‌های بدنی شده بودند. این در حالی بود که به طور ناگهانی کلینیک بسته و پزشک و دستیارانش ناپدید شده بودند. پلیس درباره پزشک جراح تحقیق کرد و پی برد که او پزشک واقعی نبوده، هویت یک پزشک معروف جراحی پوست و زیبایی را جعل کرده و جراحی‌های غیراصولی را انجام داده است.


چند روز پیش مرد پزشک ویکی از دستیارانش وقتی برای جراحی یک بیمار به کلینیک بازمی‌گشتند، شناسایی و بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح و هشت تیر، مهرهای نظام‌پزشکی و سازمان‌های مختلف و ۹۴ عدد انواع مهر افراد، سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله دانشگاه شهید بهشتی و قوه قضاییه کشف شد. متهمان اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کردند. بررسی سوابق کیفری پزشک قلابی نشان می‌داد او سه بار سابقه کیفری و جعل داشته است. آخرین بار هم به سه سال حبس محکوم شده، اما در زمان اجرا ناپدید شده بود. سرانجام پزشک قلابی سکوتش را شکست و گفت: «دکترای مدیریت دارم و برای کسب پول بیشتر با جعل هویت یک پزشک معروف ایرانی که در تهران مطب داشت، از سال گذشته از مردم به بهانه فروش دلار و خودرو کلاهبرداری کردم. از سوی دیگر جراحی بدون تخصص، باعث شد به ۶۰ بیمار آسیب وارد کنم. ابتدا جراحی‌ها را در خانه‌ام و بعد در کلینیک انجام می‌دادم و بابت آن پنج تا ۳۰ میلیون می‌گرفتم.»


سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره به جام گفت: «با اعتراف این پزشک قلابی به جرایمش و همکاری دستیارش با او، تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان وی ادامه دارد. افرادی که در دام این پزشک قلابی قرار گرفته‌اند می‌توانند با حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از او شکایت و پرونده‌های‌شان را پیگیری کنند. از مردم می‌خواهیم که هنگام جراحی به پزشکان و کلینیک‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند تا چنین مشکلاتی برای‌شان رخ ندهد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار