کد خبر: ۱۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت فرانسوی سانوفی و شرکت انگلیسی جی‌اس‌کی کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌ کرونای‌شان را در ماه مه (اردیبهشت) در سطح جهانی آغاز کردند که قرار است شامل بیش از ۳۵۰۰۰ فرد بزرگسال باشد. آنها امیدوارند که پس از اینکه نتایج مرحله اولیه نشان داد که این واکسن پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کند، تا پایان سال ۲۰۲۱ مجوز عرضه آن را به دست آورند.

بخشی از این کارآزمایی‌ها که در هند انجام می‌شود شامل ۳۰۰۰ فرد بزرگسال در سنین ۱۸ تا ۵۵ می‌شود. انتظار می‌رود این کارآزمایی برای یک سال طول بکشد.

واکسن نامزدشده جی‌اس‌کی و سانوفی از همان فناوری پروتئین‌پایه استفاده می‌کند که در یکی از واکسن‌های شرکت سانوفی برای آنفلوانزا به کار رفته است. این فناوری با یک «افزونه» یا «ادجوان» ساخت شرکت جی‌سی‌کی همراه خواهد شد که باعث تشدید پاسخ ایمنی به واکسن خواهد شد.

سانوفی قصد دارد این واکسن را به عنوان واکسن یادآور بدون توجه به شخص در ابتدا چه نوع واکسنی دریافت کرده باشد، آزمایش کند.

این شرکت‌ها می‌گویند افراد داوطلب در این بررسی می‌توانند در هر زمانی در طول بررسی که بخواهند با واکسن‌های تاییدشده کرونا واکسینه شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار