کد خبر: ۱۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل از انتظار ۱۰ کودک مازندرانی و گلستانی برای کاشت حلزون شنوایی خبر داد و گفت: یاسمین کودک ۳ ساله و اهل بهنمیر سومین کودک مازندرانی است که در یک ماه گذشته شنوایی خود را به‌دست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، دکتر محسن منادی مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل طی گفت‌وگویی، اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان روحانی بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استان‌های مجاور پذیرای بیماران باشیم.

وی افزود: حدود ۱۰ بیمار در لیست انتظار داریم که تعدادی از بیماران از استان گلستان هستند، نکته‌دحائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می‌شود ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

منادی با بیان اینکه شانس موفقیت عمل کاشت حلزون شنوایی در کودکان زیر ۲ سال بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: از والدین عزیز خواهشمندیم به محض اینکه نشانه‌ای از کم شنوایی در کودک خود مشاهده کردند سریعا اقدام به انجام آزمایش‌های شنوایی کنند و در صورت وجود مشکل کم‌شنوایی، بدون فوت وقت اقدامات لازم را برای درمان و توانبخشی فرزندشان انجام دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار