کد خبر: ۱۷۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با فوت ۲۱مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۹۲ رسید.

محمد هاشمی شهری امروز در گفتو گو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه ۷۴۷ بیمار حاد تنفسی و  ۳۷۱ مبتلا به کرونا بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: یکهزار و ۵۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است. 

هاشمی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

وی گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

انتهای پیام/3139

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار