کد خبر: ۱۷۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹3 هزار و ۷۰۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱26 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۷۱۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۱۷۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۳ هزار و ۱۷۳ مورد بوده است که ۱۲۱ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۳ هزار و ۷۰۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۲۲۲ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

میزان کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب قطع زنجیره بیماری نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۶۰ درصد اعلام و هشدار داد میزان کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب قطع زنجیره بیماری نمی‌شود.

پرویز قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد مراکز تزریق واکسن گفت: برای تزریق واکسن کرونا ۳۰ مرکز در استان در نظر گرفته شده است و از این تعداد ۲۶ مرکز فعال هستند و در حال حاضر ارائه خدمت می‌کنند و جوابگوی میزان واکسن در استان هستند. 

وی افزود: مراکز تجمیعی، ایجاد ظرفیت برای تزریق است،  اگر واکسن به میزان کافی به دستمان برسد، بیشتر از این میزان ظرفیت وجود دارد و توانایی تزریق روزانه  ۱۰ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در این مراکز وجود دارد و همینطور روند واکسیناسیون نیز به سرعت انجام می‌گیرد. 

 قزلباش در مورد روند بیماری در استان نیز گفت: در استان زنجان میزان بیماران سرپایی و بستری در طی چند هفته اخیر به روال ثابتی رسیده و روند افزایشی متوقف شده، ولی  احتمال می‌رود، روند افزایشی در طی هفته های آینده را داشته باشیم.

قزلباش ابراز داشت:  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کل کشور پایین است، و در همه شهرستانهای استان نیز رعایت بسیار کمتر از انتظار است و در حال حاضر میزان رضایت در استان ۶۰ درصد است ولی ارزیابی میدانی نشان می‌دهد این میزان به حدود ۵۰ درصد رسیده است با همین شرایط هم زنجان در سطح کشور بیشترین رعایت را دارد، ولی این میزان رعایت، به کنترل و قطع زنجیره نمی‌انجامد. 

وی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه شهرستانهای استان را مشابه دانست و افزود: انتظار داریم با شرایط جدید کرونای هندی در کشور حضور در دورهمی‌ها، تجمعات، ارتباطات فامیلی و عدم استفاده از ماسک بسیار خطرناک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان  در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران با قدردانی از نقش موثر نیروی انتظامی در  مقابله با بیماری گفت: برای کنترل مبادی ورودی شهر توسط نیروی انتظامی حتما اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و مقابله با بیماری کرونا همکاری و همراهی همه ارگانها را می‌طلبد، گفت: جلسات تخصصی که با ارگان‌ها و نهادهای مسؤول در حضور استاندار برگزار شده ایرادات، انتقادات و اقدامات انجام شده در استان  مورد بررسی قرار گرفته است. 

قزلباش افزود: هفته آینده مقدار قابل توجهی واکسن وارد استان خواهد شد و همین طور واکسن تولید داخل نیز توزیع خواهد شد

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار