کد خبر: ۱۷۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
یک مسؤول امنیتی ارشد اسرائیلی تهدید کرد که جنگ سوم لبنان صرفا مساله زمان است و بحران خفقان آور اقتصادی لبنان شاید علت بروز جنگ سوم لبنان باشد. این مسؤول امنیتی اسرائیل ادامه داد، به دلیل وضعیت سیاسی لبنان پیشرفتی در مذاکرات پیرامون مرزهای دریایی میان این رژیم و لبنان وجود ندارد. نبود دولت باعث شده بدون موافقت حزب الله پیشرفتی حاصل نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک مسؤول امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی تهدید کرد که جنگ سوم لبنان صرفا مساله زمان است و بحران خفقان آور اقتصادی لبنان شاید علت بروز جنگ سوم لبنان باشد.

به گزارش وبسایت واللا، این تهدید در حالی مطرح می‌شود که لبنان در سایه نبود دولت و برخی مسائل دیگر با بحران شدید اقتصادی روبه‌روست.

این مسؤول صهیونیستی مدعی شد، زمانی که سیستم بانکی و ایستگاه‌های سوخت در لبنان مختل می‌شوند و قیمت‌ها به دلیل کمبود شدید در بازار افزایش پیدا می‌کند حزب الله از محصولات غذایی و سوخت و افتتاح سیستم خودپرداز صرفا برای شهروندان شیعه حمایت می‌کند!

وی در ادامه به تحولات مهم لبنان در یک سال اخیر اشاره کرد که به زعم او بارزترین آنها تداوم توسعه و پیشرفت پروژه حزب الله در بهبودی دقت موشک‌ها است که به طور کلی تهدیدی برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی و مخصوصا تاسیسات استراتژیک این رژیم مانند نیروگاه‌های تولید برق، زیرساخت‌های آبی و نیز سران دولتی محسوب می‌شود.

همین مسؤول افزود، به موازات این پروژه، حزب الله همچنان خود را با سامانه دفاع هوایی مجهز می‌کند و این مساله تهدیدی برای آزادی عمل نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان و منطقه است؛ مساله‌ای که بسیار نگران کننده است.

این مسؤول امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه داد، به دلیل وضعیت سیاسی لبنان پیشرفتی در مذاکرات پیرامون مرزهای دریایی میان این رژیم و لبنان وجود ندارد. نبود دولت باعث شده بدون موافقت حزب الله پیشرفتی حاصل نشود.

این مسؤول صهیونیستی ادعا کرد، وضعیت ارتش لبنان بسیار نگران کننده است. متلاشی شدن ارتش لبنان به دلیل مشکلات مداوم باعث تقویت حزب‌الله و کمک به آن در کنترل سامانه‌های تسلیحاتی خود مانند تانک، هواپیما و سلاح‌های دیگر می‌شود. پیرامون این موضوع پیام‌هایی به مسؤولان ارشد دولت آمریکا ارسال شده و براساس این پیام‌ها آمریکا باید با هدف ممانعت از بروز خلأ امنیتی که "ایران و حزب الله به سرعت وارد آن خواهند شد"، ارتش لبنان را حمایت و آن را تقویت کند.

در ارتباط با ارتش رژیم صهیونیستی نیز این مسؤول گفت، ارتش باید خود را قوی کند چرا که توانایی حزب الله بسیار بالاست و پیچیدگی‌هایی در رویارویی مسلحانه در لبنان وجود دارد که یک حمله عمیق زمینی را می‌طلبد. تحولات لبنان محافل سیاسی رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند بسیاری از موارد مربوط به ایجاد قدرت حزب الله را حل کند.

در همین راستا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی این رژیم در دوره بعد تلاش خواهند کرد طرحی را برای تکمیل ایجاد "مانع" در مرزهای بین رژیم صهیونیستی و لبنان با هزینه یک میلیارد شکِلی (واحد پول اسرائیل) پیش ببرند به گونه‌ای این مانع اجازه ندهد حزب الله تهدیدات خود را از جمله جنگ گسترده علیه شهرک‌های مجاور دیوار مرزی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی اجرایی کند.

این "مانع" شامل عملیات مهندسی، یک دیوار بلند، یک دیوار جدید در مکان‌های حساس و سیستم‌های پیشرفته فناوری است. شورای کابینه کوچک در امور سیاسی و امنیتی در ماه سپتامبر بحث‌های ویژه‌ای را پیرامون استحکام بخشی به ساختمان‌ها در شمال اراضی اشغالی خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار