کد خبر: ۱۷۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
استاندار اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم که شهر بزرگ اصفهان برای تبدیل به یک شهر هوشمند در کشور نامزد شود زیرا دارای امکانات منحصر به فردی از جمله قطب فرهنگی تاریخی، گردشگری و بین‌المللی در روابط شهری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در مراسم آغاز به کار کنگره استان اصفهان و توسعه ملی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که شهر بزرگ اصفهان برای تبدیل به یک شهر هوشمند در کشور نامزد شود زیرا دارای امکانات منحصر به فردی از جمله قطب فرهنگی تاریخی، گردشگری و بین‌المللی در روابط شهری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بازیابی نقش میراث فرهنگی اصفهان با رویکرد جدید فضای کسب و کار می‌تواند از بهره‌وری بالایی برخوردار باشد و سرمایه بزرگی را در توسعه فضای فرهنگی و درآمدزایی و اشتغال ایجاد کند، اظهار داشت: دیپلماسی شهروندی ، بستری برای توسعه دیپلماسی شهری است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم ابتکار شهروند دیپلمات که در ارتباط با شهرهای خواهر خوانده موثر است فعال شود.

وی  اضافه کرد: شناسایی تسهیل‌گران شهروندی، توسعه همکاری‌های اقتصادی با دستگاه‌های دیپلماسی کشور و شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی از اهداف شکل گیری شهروند دیپلمات و لازم است مجموعه نهادها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر آموزشی، فرهنگی، اجرایی و اداری در جهت تحقق آن گام بردارند.

رضایی کنگره استان اصفهان و توسعه ملی را نخستین گام بلند در تاریخ فرهنگ و توسعه ملی دانست و گفت: این خطه درخشان و سرافراز در سرزمین ایران همواره با مردمانی سخت کوش و بلند همت به عنوان سرمایه ملی در رشد، بالندگی و توسعه شناخته شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاریخ پر افتخار صفاهان گواه تلاش خسته ناپذیر مردمان و پویایی و شکوفایی استعدادها ، دانش‌ها و مهارت‌های آنهاست، افزود: گام‌های راسخ و استوار مردان این خطه منشا تحولات و تغییرات بزرگی در سطح ملی و بلکه بین المللی شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در تاریخ پر افتخار خود همواره در توسعه ملی ، صنعتی ، اقتصادی ، فناوری، فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی پیشرو بوده و است، تاکید کرد: این کنگره بزرگ که فرهیختگان، اندیشمندان و صاحبان هنر در آن گرد آمده‌اند، نقطه عطفی خواهد شد که با بهره‌مندی از شناسایی سرمایه‌های پیشین و ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود، راهکارهای مناسبی را در مسیر هدایت به سوی توسعه در عرصه‌های گوناگون ارائه دهند.

رضایی اضافه کرد: توسعه کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ و نقش آفرین آن همچون کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، زرین‌شهر و فلاورجان و به طور کلی استان اصفهان با امکانات و ظرفیت‌های متنوع صنعتی، خدماتی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه بزرگ اجتماعی، مستلزم برخورداری از استراتژی توسعه در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/
وی با بیان اینکه باید به ضرورت مدیریت توسعه شهری توجه کرد، تصریح کرد: توسعه پایدار شهری باید مجهز به اصول نوین شهری و شهرهای هوشمند شامل زنجیره بهم پیوسته فناوری، کارآفرینی، مدیریت و طراحی شود.

رضایی یکی از مهمترین رسالت های این کنگره را استمرار و استخراج الگوی فهم و الگوهای نظری در شناسایی مساله در عرصه های گوناگون و ارائه راه حل آن دانست و افزود: انتظار می رود مساله توسعه در همه قلمروها از دیدگاه جهان پیش رو و اصفهان آینده مد نظر قرار گیرد.

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ۲۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار