کد خبر: ۱۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
بخشی از پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم، ناشی از تجزیه و تحلیل همان اطلاعات به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده ما در فضای مجازی است که «ردپای دیجیتالی‌« گفته می‌شود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، وقتی در فضای مجازی جست‌وجویی انجام می‌دهیم، خرید می‌کنیم، عضو یک پیام‌رسان، شبکه اجتماعی یا سایت می‌شویم یا برای خودمان فضای شخصی ایجاد می‌کنیم، ناگزیر بخشی از اطلاعات و مشخصات شخصی، حرفه‌ای، تحصیلی و کاری خودمان را در فضای مجازی ثبت می‌کنیم.

به همین دلیل بخشی از پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم، ناشی از تجزیه و تحلیل همان اطلاعات به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده ما در فضای مجازی است که «ردپای دیجیتالی‌» گفته می‌شود. 
به‌عنوان مثال پست‌هایی که در صفحه‌های جست‌وجوی اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌شود با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی و به کمک شاخص‌هایی مثل دنبال‌کنندگان، لایک‌ها و تگ‌هایی که استفاده کرده‌اید، تنظیم می‌شود. همچنین آنچه در جست‌وجوهای گوگل به شما پیشنهاد می‌شود با موقعیت مکانی شما و سابقه جست‌وجوهای شما در گوگل مرتبط است و توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شود.

ردپای دیجیتالی ما برای صاحبان کالا، خدمات و مراکز اقتصادی، تجاری و تبلیغاتی ارزش بالایی دارد.
در این باره این ویدیو را هم ببینید: 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار