کد خبر: ۱۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با علف‌های هرز در ۴۴۸ هزار و ۸۶۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مجید بهادری با اشاره به سطح سبز ۲۱۵ هزار هکتاری اراضی شالیزاری استان مازندران، گفت: تاکنون برداشت برنج در ۱۶۵ هکتار از شالیزار‌های استان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشت مکانیزه برنج در ۱۳۲ هزار و ۴۳۴ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۱۵۲ هزار و ۲۹۸ هکتار مزارع شالیزاری استان، ارقام محلی و مابقی ارقام پرمحصول کشت شد.

او با بیان اینکه تاکنون با علف‌های هرز در ۴۴۸ هزار و ۸۶۴ هکتار مزارع برنج استان مبارزه شد، افزود: مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در ۷۶ هزار هکتار و بلاست برگ در ۴۰ هزار و ۳۱۶ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

بهادری با اشاره به اینکه بیمه زراعت برنج در ۲۵ هزار و ۵۴۴ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد، تصریح کرد: ۷۲ هزار و ۴۰۵ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: میزان آب ذخیره شده سد‌های استان حدود ۲۲۱ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۲۰۹ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه کاهش آب آبندان‌ها مربوط به شهر‌های شرق استان از جمله گلوگاه، بهشهر و نکا است، گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و افزایش دما، حدود ۴۳ هزار هکتار مزارع شالیزاری در مراحل مختلف رشدی در معرض استرس و رها شدن هستند که برای حفظ و کاهش خسارت به این مزارع، اقدامات فنی و پیشگیرانه و اطلاع رسانی انجام شد و با همکاری عوامل ذیربط مجموعه فعالیت‌های مربوط به انتقال و مدیریت مصرف آب مورد پیگیری و اجراست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار