کد خبر: ۱۷۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تحریم ایران و کوبا از سوی آمریکا، خسارات جبران‌ناپذیری به ملت‌ها وارد کرده است، گفت: نگاه ایران به همکاری با کوبا در حوزه پزشکی راهبردی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه‌ملت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز(چهارشنبه، 6 مردادماه) با ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای(واکسن سازی) کوبا دیدار و گفتگو کرد.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار روابط جمهور اسلامی ایران و کوبا را عمیق و ریشه دار توصیف کرد و گفت: پیوند تاریخی و دیرینه ای میان دو کشور انقلابی ایران و کوبا وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران به کوبا به عنوان شریک راهبردی نگریسته و توسعه و ارتقای روابط در همه عرصه ها میان دو کشور به تأمین منافع ملی دو کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه دو ملت ایران و کوبا تصریح کرد: تحریم ها خسارات، صدمات جبران ناپذیر و مستقیمی به مردم ایران و کوبا وارد کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا طی 6 دهه گذشته را محکوم کرده و نسبت به قطعنامه های ضد آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی مثبت داده است.

شهریاری در ادامه همکاری های سازنده میان دو کشور در نهادها و مجامع بین المللی را حائز اهمیت دانست و افزود: این تعاملات و مناسبات در برگیرنده منافع ملی و مشترک دو کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین از همکاری های گسترده دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال و تصریح کرد: همکاری سازنده و چشمگیر دو کشور در مراودات پزشکی ـ بهداشتی و واکسن، نشان از تعمیق و روابط دو کشور است که در همین راستا خرید واکسن سوبرانا 2 و انتقال تکنولوژی ساخت این واکسن به ایران در جریان است و بر این باوریم که این همکاری ها به توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه کمک خواهد کرد.

وی از همکاری دو کشور در حوزه تولید واکسن که نمونه موفق از همکاری دو جانبه فیمابین است، ابراز امیدواری و عنوان کرد: نگاه ایران به همکاری با کوبا در حوزه پزشکی راهبردی است.

شهریاری افزود: همکاری های پارلمانی مقدمه گسترش مناسبات دو کشور بوده و مجلس شورای اسلامی آماده است تا اقدامات لازم جهت رفع موانع احتمالی همکاری های فیمابین در زمینه های بهداشتی و پزشکی به ویژه تولید واکسن را با جدیت دنبال کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان در تشریح این دستاورد خاطرنشان کرد: امیدواریم طی ماه های آینده و با روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، شاهد برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور باشیم.

رئیس انستیتو فینلای: کوبا تعهد دارد همکاری‌های خود برای تولید واکسن با مشارکت ایران را گسترش دهد

ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای کوبا نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: سابقه دیرینه روابط دو کشور انگیزه همکاری ها در حوزه های مختلف را افزایش داده است و جامعه پزشکی و درمانی کوبا از همکاری با ایران در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی استقبال می کند.

وی افزود: در حوزه واکسن کرونا بر اساس اولویت های مشترک تعریف شده فیمابین کوبا و ایران این اراده وجود دارد تا تولید خوبی در زمینه واکسن داشته باشیم و جای بسی خرسندی است که سابقه همکاری علمی و تکنولوژی مشترک و موثری بین انستیتو پاستور ایران و کوبا منجر به مشارکت جدی در تولید واکسن فعلی شده است.

رئیس انستیتو فینلای کوبا در پایان خاطرنشان کرد: کشور کوبا این تعهد را دارد که در زمینه همکاری ها در راستای تولید واکسن با مشارکت ایران ظرفیت همکاری ها را توسعه داده و مشارکت جدی تری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار