کد خبر: ۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
معاون وزیر صنعت با اشاره به وعده معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص ۵ میلیارد دلار یوزانس به بخش تولید کشور، گفت: اگرچه هنوز بخشنامه بانک مرکزی ابلاغ نشده اما بازپرداخت شش ماهه یا یکساله است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  مهر، محسن صالحی‌نیا  با اشاره به وعده معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص ۵ میلیارد دلار یوزانس برای بخش تولید کشور، گفت: هنوز ابلاغیه رسمی از سوی بانک مرکزی برای اختصاص ۵ میلیارد دلار یوزانس به بخش تولید کشور صادر نشده  ولی شنیده‌ها حاکی از این است که برای ۵ میلیارد دلار یوزانس با اولویت تامین مواد اولیه بخش تولید، اعتباری در نظر گرفته شده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، صنایعی که تامین مواد اولیه آنها اجتناب ناپذیر باید از منابع غیرداخلی تامین شود، این منابع اختصاص خواهد یافت که عمدتا صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی و لوازم خانگی و خودرو را در بر می‌گیرد اما باز هم به نظر نمی رسد که این منابع می‌تواند در اختیار اغلب صنایع کشور قرار گیرد تا از آن در زنجیره تامین خود، استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: در این میان، برخی صنایع پتانسیل رشد دارند و تامین مواد اولیه و ملزومات تکمیلی آنها بعضا حساسیت دارد و به قطعات و برخی از تجهیزات خاصی نیاز دارند که می‌تواند تکمیل‌کننده ظرفیت تولید آنها باشد.
 
صالحی‌نیا در خصوص شرایط بازپرداخت ۵ میلیارد دلار یوزانس گفت: شرایط مثل گذشته است و به صورت یوزانس شش ماهه یا یکساله بازپرداخت صورت می گیرد، بنابراین متقاضی می تواند با پیش پرداخت اولیه، از ظرفیت این منابع مالی استفاده کرده و در موقع سررسیده آن را به صورت شش ماهه یا یکساله با نرخ روز ارز، بازپرداخت کند. البته بانک مرکزی حرف آخر را در شیوه بازپرداخت با ابلاغ بخشنامه خود می زند.
 
وی اظهار داشت: بانک مرکزی عددی را بر اساس محدوده و توان مالی خود مشخص می کند و واحدهای تولیدی به نسبت نیاز خود برای مواد اولیه از آن استفاده می کنند.

برچسب ها: یوزانس ، دلار ، بازپرداخت
نام:
ایمیل:
* نظر: