کد خبر: ۱۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در آینده با سطح مقاومت بسیار قوی در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رو به رو می‌شود.

آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس گفت: در تصویر اول تحلیل تکنیکال شاخص کل در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنیم، که یک شکست پر قدرت را در شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد داشتیم و هدفی که پیش روی شاخص کل قرار دارد، رسیدن به سطح یک میلیون و ۴۸۰ تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد است که این سطح مقاومت بسیار قوی است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در گذشته در رابطه با سطح مقاومت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد صحبت کردیم و گفتیم که این سطح مقاومت می‌تواند با آمدن گزارش‌های خوب رد شود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شاخص بسیار قوی است و افراد نظرات مختلفی را در رابطه با شاخص دارند که آیا شاخص می‌تواند این سطح از مقاومت را رد کند یا خیر؟ بازار در زمانی که شاخص کل به بالای یک میلیون و ۵۳۰ تا یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد برسد، پذیرای پول بسیاری می‌شود و به عبارت دیگر بازار جان دوباره‌ای می‌گیرد، در رابطه با وضعیت فعلی شاخص می‌توانیم بگوییم که روند شاخص در زمان فعلی صعودی است.

پور کار تشریح کرد: در تصویر دوم شاخص کل بورس را در تایم فریم هفتگی بررسی می‌کنیم، که در تایم فریم هفتگی در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد که مقاومت بسیار مهم است، با سقف ابر کومو هم پوشانی دارد، که البته این امر بیانگر قوی بودن سطح مقاومت است و این موردی است که اهالی بازار سرمایه باید مدنظر قرار دهند.


پورکار در رابطه با مقاومت محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد گفت: اهالی بازار سرمایه قطعا این سطح از مقاومت را خواهند دید و تصمیمات مهمی  را نسبت به این سطح از مقاومت خواهند گرفت.

شاخص هم‌وزن؛  شکست رو به بالای خط روند در تایم فریم روزانه 

او افزود: در تصویر سوم نیز شاخص کل هم وزن را در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنیم که یک خط روند بسیار مهمی در تایم فریم روزانه وجود داشت، که چندین بار به آن واکنش منفی نشان داده شد، خبر خوب آنکه طی معاملات یکی دو روز گذشته این خط روند کمی به سمت بالا شکسته شده است.

پورکار ادامه داد: اگر شاخص کل هم وزن بخواهد برای خودش یک قله جدید به وجود آورد، می‌تواند این خط روند را به سمت بالا بشکاند در این صورت می‌توانیم بگوییم که زمانی که شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد، بازار می‌تواند یک گردش نقدینگی به سمت سهم‌های کوچک‌تر داشته باشد و شاخص کل هم وزن نیز رشد خوبی را شاهد باشد. این نکته را فراموش نکنیم که شاخص کل هم وزن در برگیرنده کل بازار به صورت میانگین هم وزن است.

شاخص هم وزن پتانسیل خوبی برای رشد دارد 

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: اگر جلوی ابر کومو را مشاهده کنیم، خواهیم دید که یک کراس صعودی با یک شیب خوب خواهیم داشت و این امر حاکی از این است که بازار می‌تواند یک روند خوبی را در شاخص هم وزن ببیند، اما اگر می‌خواهیم یک حالت تایید شده‌ای  را در نظر بگیریم بهتر است صبور باشیم، تا مشاهده کنیم که این مقاومت به سمت بالا شکسته می‌شود یا خیر؟ و اگر بخواهیم کم ریسک عمل کنیم، بهتر است زمانی که شاخص کل هم وزن محدود ۴۱۵ تا ۴۲۰ هزار واحد را شکست، وارد بازار سرمایه شویم در این حالت افراد کمترین میزان ریسک را متحمل می‌شوند و در کل می‌توانیم بگوییم شاخص هم وزن پتانسیل خیلی خوبی برای حرکت به سمت بالا دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار