کد خبر: ۱۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
بعد از مذاکرات سخت، نفس گیر و مهم هسته ای در دو سال گذشته که برخلاف خواست و آرزوی برادران دلواپس داخلی و خارجی، خوشبختانه به توافق منجر شد، این سوال بزرگ در ذهن بسیاری از مردم شکل گرفت که در دولت قبل پس برادران چه می کردند؟! دستاورد دولت «معجزه هزاره سوم» با آن همه شعار و ادعا و هاله نور و سخنرانی هفته ای چهار – پنج بار و سفر استانی در عمق چه بود؟!
جواب این سوال کمی سخت است و حتی اگر از نزدیکترین یاران احمدی نژاد هم بپرسید مجبور است رویش را برگرداند و کمی فکر کند و شرمنده شود ... اما دیروز گزارشی درباره ثبت میراث ملی در آن دوره منتشر شد که نشان می دهد که نخیر؛ آن دولت هم این قدرها بیکار نبوده و کارهایی را دنبال می کرده است.
در آن ایام همچنان که می دانید موضوعات چالش برانگیزی در حوزه آثار و افتخارات ملی بوجود آمد : کشورهای عربی نام خلیج فارس را جعل کردند و البته محمود احمدی نژاد هم یکبار زیر نوشته ای که حاوی نام مجعول خلیج بود نشست و صدایش در نیامد؛ یا ترکیه مدعی شد که مولوی شاعر بزرگ ایرانی، مال آنها است و... ، در آن ایام دولت محمود احمدی نژاد با مدد گیری از هاله نورش توانست دست به اقدامات بزرگی بزند و پخت نان شیرمال در استان‌های مختلف، روش تهیه آلوی برغان، روش تهیه بستنی سنتی، آش نذری، آش شله قلمکار و... همه به عنوان یک اثر ملی در فهرست میراث ناملموس ثبت شده و حتی شماره ثبتی به خود اختصاص دادند تا دولت آن زمان کارنامه ای درخشان داشته باشد! آنها در این زمینه آنچنان با دقت و سرعت و قدرت و شوکت عمل می کردند که برای حدود ۱۲۵ اثر ثبتی از این دست، حتی پرونده ای تهیه نشد و فقط شماره ثبت گرفت.
حالا با این تفاصیل احمدی نژاد و دار و دسته اش حق دارند که شاکی باشند از اینکه این روزها «محمدجواد ظریف » به عنوان یک قهرمان ملی شناخته می شود؛ واقعا چرا این روزها حمید بقایی که زمانی رئیس سازمان میراث فرهنگی بود باید در زندان باشد و کسی یادش نیاید که در دوره احمدی نژاد آلو برغان ثبت ملی شد؛ کاری که از توافق هسته ای بسیار مهمتر و تاثیرگذار تر بود اما استکبار جهانی مانع از آن شد که مردم اهمیت آن را درک کنند؟ واقعا روزگار غریبی است و احمدی نژاد حق دارد که در این چنین وضعیتی هاله نورش را خاموش کند و دیگر تحت هیچ شرایطی آن را برای مردم روشن نکند!
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار