کد خبر: ۱۷۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۷۲ درصدی به ۲۸ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۹ مرداد تا ۱۳ مرداد محاسبه می شود، ما ۵ روز معاملاتی داشتیم که ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۷۲ درصدی به عدد ۲۸ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان رسید. طی این هفته 16 میلیارد تومان خروج پول توسط حقیقی‌های بازار داشتیم اما شاهد افزایش شاخص کل بورس بودیم. در نتیجه، شرکت های حقوقی از نمادهای شاخص ساز حمایت کردند که این سبب افزایش شاخص کل بورس شده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: حجم کل معاملات، از ۱۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون سهم به ۳۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون رسید که نسبت به هفته گذشته ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دفعات معاملات نیز با افزایش ۸۲ درصدی به ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۵۵ معامله رسید.



آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۸۸ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و از ۸۸۶ میلیارد تومان به ۱۰۸ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۸۸ درصدی همراه بود و از ۹ میلیون برگه به ۱/۱ میلیون برگه رسید.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۲۴۶ درصدی به ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید، اما حجم معاملات با افزایش ۲۱ درصدی از ۱۷ میلیون قرارداد به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار قرارداد افزایش پیدا کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۲۵ درصد به ۴ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۱۶ درصدی از دو میلیارد و ۵۳۴ یونیت به ۲ میلیارد و ۹۴۸ میلیون یونیت رسید.



کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، بازدهی وضعیت شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: شاخص کل در هفته گذشته با ۶.۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و با میزان ۸۹ هزار و ۵۵۶ واحد تغییر، از عدد یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۵۰۵ واحد به یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۱ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۷.۸۸ درصد به میزان ۹۳ هزار و ۷۷۲ واحدی، از عدد یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۲۳ واحد به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۷.۷۱ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز نسبت به سایر شاخص‌ها رشد کمتری حدود ۱.۶۴ درصد را تجربه کرد و با افزایش ۶ هزار و ۵۲۸ واحدی از شاخص ۳۹۶ هزار و ۷۴۷ واحد به ۴۰۳ هزار و ۲۶۵ واحد رسیده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار