کد خبر: ۱۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم از سالمندان نامگذاری شده و هر ساله در این روز به صورت نمادین از بازنشستگان استان مرکزی تجلیل می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار همشهری، این روز را انگیزه‌ای برای ایجاد هماهنگی صندوق‌های بازنشستگی در کل کشور که نشانگر اهمیت تجربیات بازنشستگان است عنوان کرد و گفت: صندوق بازنشستگی استان مرکزی در حال حاضر ۲۷ هزار و ۹۵۰ بازنشسته را تحت پوشش خود دارد.

صدیقه حسامی با بیان این که ۷۰ درصد از بازنشستگان استان مرد و ۳۰ درصد از آن‌ها زن هستند، اظهار کرد: تعدادی از بازنشستگان فوت شده و حقوق بازنشستگی به وراثان آنها تعلق می‌گیرد. در همین راستا حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر وراث حقوق بگیر در استان مرکزی داریم که این تعداد حدود ۱۸ درصد از جمعیت حقوق بگیر را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: میانگین حقوق بازنشستگان در استان ۶ میلیون ۹۰۰ تومان است. این رقم از زمانی که متناسب سازی حقوق بازنشستگان که در مهرماه سال گذشته اجرا شده، نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است.

حسامی گفت: حدود ۱۵هزار نفر شاغل مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در استان هستند. از کل جامعه آماری ۱۸ هزار بیمه شده اصلی داریم که تحت پوشش درمان هستند. با احتساب افراد تحت تکفل حدود ۱۴هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود. علاوه بر آن ۵ هزار نفر از وراث حقوق بگیر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در مجموع می توان گفت ۳۶ هزار و ۸۰۰ نفر خدمات بیمه تکمیلی در سطح استان دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی افزود: از آن جا که برای مجموعه صندوق بازنشستگی همواره کیفیت زندگی بازنشستگان مهم بوده است، با رویکرد جدیدی که صندوق در پیش گرفته است به خصوص در یک سال و نیم اخیر طرح‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای بازنشستگان پیش بینی شده و در حال اجراست.

وی گفت: کیفیت زندگی بازنشستگان در گرو سلامت جسمانی، سلامت روانی، روابط فردی و اجتماعی آن ها با دیگر افراد است. رسالت اصلی صندوق بازنشستگان افزایش این کیفیت بوده که در همین راستا برنامه هایی برای ارتقای معیشت این قشر از جامعه و ایجاد احساس آرامش و خودباوری در نظر گرفته شده است.

حسامی اظهار کرد: طبق آمارهای به دست آمده صندوق بازنشستگی نزدیک ۳۰ تا ۴۰ درصد در تحقق این هدف و ارائه خدمات اجتماعی موفق بوده است. این خدمات در قالب بسته‌های طرح یاری ارائه شده و از بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون ۱۳ بسته به فاراد تعلق گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار