کد خبر: ۱۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
حجت‌الاسلام قمی با اشاره به مجاهدت خبرنگاران در میدان جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: خبرنگاران در نشر حقایق نقش مهمی بر عهده دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های فرهنگی که به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: فرصتی فراهم شد در این محل که عروج شهدا به آسمان است خدمت شما خبرنگاران که کارتان روایت و مجاهدت است، باشیم.

وی عنوان کرد: برای تقدیر و تشکر از شما دلایل بسیاری وجود دارد که یکی از آن دلایل نسبت کار خبرنگاران با حق است؛ خبرنگار باید راوی حق باشد و دیگر اینکه کار شما با حقیقت و آگاهی نسبت دارد و کسی که به ارتقای دانستن مردم خیر می‌رساند در ادبیات دینی با عنوان رفعت و منزل یاد می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: انسان‌های بزرگی، نقشی را که امروز شما خبرنگاران بر عهده دارید در طول تاریخ برای هدایت و پیشرو بودن جامعه بر عهده داشتند.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه خبرنگاران در وسط جنگ رسانه‌ای قرار دارند تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند در حال حاضر در محاصره رسانه‌ای هستیم؛ کسانی که دقت می‌کنند می‌بینند هجمه سنگین رسانه‌ای بر روی مردم قابل مشاهده است و خبرنگاران در این میدان در حال مجاهدت هستند.

وی ادامه داد: اهالی رسانه به خصوص خبرنگاران در جنگی که دشمنان در عرصه رسانه برای ما رقم می‌زنند، فعالیتی قابل توجه دارند. همین خبرنگاران به دلیل رسالتی که بر عهده دارند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می‌شوند تا بتوانند حقایق را منعکس کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغات اسلام را نشر خوبی‌ها و تشویق به آن بیان کرد و گفت: خبرنگاران در این امر بسیار فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هیأت و مجالس محرم را مجالس مردمی بیان و عنوان کرد: تعظیم شعائر توسط مردم صورت می‌پذیرد، مردم قاعده‌ها و ضابطه‌ها را خوب می‌دانند و محبت امام حسین (ع) هویت این ملت به شمار می‌رود. اصلی‌ترین سخن ما برای برگزاری مجالس محرم تعظیم شعائر است که یکی از آنها مشکی‌پوش کردن شهر است که با هیچ پروتکلی مغایرت ندارد. سازمان تبلیغات به منظور برگزاری مجالس محرم ۱۴۰۰ با یک هزار و ۸۵۰ شخصیت فرهیخته به مدت چهار ماه جلسه برگزار کرد و از آنان نظرسنجی صورت گرفت.

این نشست با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد و مباحث جدی و بی‌پرده‌ای مطرح شد؛ همچنین در این جلسه خبرنگاران ایده‌ها و نظرات خود را به منظور خروجی بهتر عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی ارائه و به تبیین نقاط ضعف و قوت سازمان در خصوص رسانه‌ای شدن اخبار این مجموعه پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار