کد خبر: ۱۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس به‌دنبال تأمین منابع ارزی برای واردات دارو و واکسن کرونا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جبار کوچکی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به راهکارهای مجلس برای پیشگیری از گسترش کرونا اظهار داشت: گسترش بیماری کرونا و فوت بسیاری از هموطنان یک نگرانی جدی است و امروز سراسر کشور تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: تأمین منابع برای واردات واکسن یکی از مباحث جدی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است؛ ستاد ملی کرونا بر اساس دستور مقام معظم رهبری اختیار تام دارد و مجلس نیز اعلام آمادگی کرده که از طریقی که بتواند به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک می‌کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه همچنین مجلس آمادگی دارد تا برای تأمین منابع مالی دارو و واردات واکسن اقدام به جابجایی ردیف‌ها کند تصریح کرد: اگر اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز مورد نیاز باشد از آن بهره می‌گیریم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه کمیسیون‌های مجلس سعی دارند تا منابع ارزی واردات واکسن فراهم شود تا مشکلات ما در حوزه واکسیناسیون و تأمین دارو برطرف شود.

وی درباره‌ تصمیم مجلس برای بازگشایی مدارس با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان ابراز داشت: ستاد ملی کرونا سعی دارد دانشجویان و اساتید دانشگاه را واکسینه کند لذا باید تلاش کنیم تا در مهرماه مدارس بازگشایی شود اما شرط آن انجام واکسیناسیون است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به ارائه‌ لیست وزرای پیشنهادی به مجلس افزود: طبق آیین‌نامه داخلی پس از مراسم تحلیل دولت حداکثر دو هفته فرصت دارد کابینه خود را به مجلس معرفی کند و روز شنبه لیست وزرای پیشنهادی رسماً در مجلس اعلام وصول می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: مجلس یک هفته فرصت دارد در کمیسیون‌های تخصصی کل وزرا را دعوت کند تا پاسخگو باشند و در نهایت کمیسیون‌ها جمع‌بندی را انجام می‌دهند و پس از تاسوعا و عاشورا مجلس یک هفته فرصت دارد تا در صحن مجلس کلیات هیئت وزیران را بررسی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره همسان‌سازی حقوق‌ها اظهار داشت: در قانون بودجه امسال 150 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تأمین اجتماعی و رتبه‌بندی فرهنگیان در نظر گرفته شد اما به اعتقاد بنده مبلغ مذکور و پاسخگوی کل این نیازها نیست.

کوچکی‌نژاد افزود: با وجود اینکه 79 هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده ما در این زمینه با مشکل مواجه هستیم؛ حدود 20 هزار میلیار از این مبلغ از فروش املاک دولتی تأمین شده و 130 هزار میلیارد تومان نیز سهام کارخانه‌جات است.

 وی با اشاره به اینکه در بخش پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستیم و به‌عنوان عضو شورای حقوق و دستمزد کشور که 9 وزیر در آن حضور دارند اعتراض خود را به مسئولان اعلام کردم عنوان داشت: باید بحث حقوق‌ها ساماندهی شود و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در بخش همسان‌سازی باید سیاست متمرکزی را در پیش گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اکنون بخشی از افزایش حقوق‌ها بر عهده مجلس، بخشی از آن برعهده دولت و بخشی دیگر توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود و این بی‌نظمی در پرداخت‌ها اعتراضات به حقی را به‌دنبال داشته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان  درباره اقدامات انجام شده در راستای حمایت از محصول برنج افزود: در بحث برنج، نشستی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و قرار بر این شد تا دفتر برنج تأسیس شود و حمایت از این محصول استراتژیک کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

 کوچکی‌نژاد با بیان اینکه توانستیم 40 میلیارد تومان برای بخش حوادث برای مشکلات کم آبی دریافت کنیم ابراز داشت: قیمت برنج اکنون حدود 32 الی 35 هزار تومان و شلتوک حدود 15 هزار تومان است اما پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست چرا که حدود 27 هزار تومان برای کشت هر کیلو برنج برای کشاورز هزینه می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدر رفت برنج در کارخانجات ابراز داشت: همچنین در تلاشیم تا امکانات بیشتری در اختیار کارخانجات قرار دهیم تا میزان افت آن‌ها و ریزش برنج در کارخانجات کاهش پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه امسال سطح برداشت برنج در هر هکتار 200 الی 300 کیلو کاهش پیدا کرده است افزود: در مورد بیمه محصولات کشاورزی تلاش داریم در برنامه هفتم توسط مسیری را طی کنیم که همه شالیزارها بیمه شوند اکنون 15 درصد و شالیزارها بیمه محصولات کشاورزی دارند.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی چون وابسته به دولت است هر زمان اعتبار داشته باشد بیمه را پرداخت می‌کند و در غیر این صورت پرداختی ندارد ما باید آن را از حوزه دولت خارج و یک بیمه تضمینی ایجاد کنیم؛ طبق قانون سه ماه پیش و پس از برداشت برنج، واردات و توزیع آن ممنوع است و اکنون پیگیر هستیم تا این اتفاق نیفتد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در مورد پیگیری ساماندهی پسماند با بیان اینکه پسماند که یکی از مشکلات جدی شهر رشت است افزود: پیمانکار زباله‌سوز سراوان با سرعت در حال کار است و از طرفی برخی از کارخانجات تفکیک زباله از مبدأ نیز در این راستا راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این در بخش زباله‌سوز و تفکیک زباله از مبدأ  اعتبارات خوبی دریافت کردیم تصریح کرد: اگر کارخانجات تفکیک را انجام دهند حدود 600  تن زباله تبدیل می‌شود این در حالی است که در شهر رشت 800 تن زباله در روز تولید می‌شود؛ امیدواریم تا پایان سال این دو مجموعه زباله‌سوز سراوان و تفکیک زباله راه‌اندازی شود. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ به دو رودخانه آلوده رشت افزود: در بحث رودخانه‌های آلوده ابتدا به‌دنبال جمع‌آوری فاضلاب هستیم و از شرکت بازآفرینی شهری مبلغ خوبی را برای تالاب عینک و جمع‌آوری زباله دریافت کردیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در منطقه پایین‌تر از لاکان سدی را طراحی کردیم و مبلغی برای آن در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: درصورت ساخت این سد آب جاری رودخانه گوهررود و زرجوب تأمین می‌شود لذا مدیران اجرایی استان نیز باید به این کار سرعت دهند.

وی با اشاره به مشکلات حریم در شهر کوچصفهان و خمام گفت: در جلسه‌ای که با وزیر راه داشتیم دستورات لازم به سازمان راهداری ابلاغ شد و اکنون معاون عمرانی استانداری تعهد کرده است که برای سرعت بخشیدن به این پروژه اقدام کنند تا زمین‌های اطراف خمام و کوچصفهان آزاد شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کند بودن روند احداث کمربندی رشت اظهار داشت: کمربندی بزرگی که برای شهر رشت پیش‌بینی شده از طریق بخش خصوصی در حال سرعت دادن به این پروژه هستیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به استقرار برخی از ادارات در شهرستان خمام خاطرنشان کرد: خمام اسفندماه سال گذشته تبدیل به شهرستان‌ شد و تاکنون بخشی از ادارات در آن مستقر شده است و پیگیر استقرار سایر ادارات هستیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شهرک صنعتی در خمام و لشت نشاء سریع‌تر آماده شود عنوان داشت: در مجلس طرحی ارائه شد تا شهرک صنعتی سپیدرود جز منطقه آزاد به حساب آید و این امر می‌تواند در سرمایه‌گذاری منطقه اثرگذار باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: برخی از شرکت‌های گیلان در حال گسترش هستند و تلاش ما نیز توسعه کارخانجات و صنایع بزرگ استان است لذا سعی داریم آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری بیشتری در آن‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/614/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار