کد خبر: ۱۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
خب همانطور که مستحضرید پس از 12 سال میان ایران و کشورهای 1+5 توافق حاصل شد و پرونده هسته‌ای ایران به خوبی و خوشی پایان پیدا کرد. حالا هم قرار است تا تحریم‌های ناجوانمردانه و خیلی بی‌تربیتی کشورهای جهان علیه ایران برداشته شود و همه معتقدند آینده خوبی در انتظار اقتصاد و صنایع کشور است. به همین منظور به میان فعالان اقتصادی و صنایع مختلف رفتیم تا نظر آنها را درباره آینده بدون تحریم بپرسیم.
پیمان شاسی‌بلند – خودروساز: به نظر من برنده اصلی این توافق کشورهای غربی هستند که از این به بعد می‌توانند از تخصص صنعت خودروسازی ما در "طراحی چراغ" جلو و عقب ماشین‌های مختلف استفاده کنند. ما قبل از توافق مذاکرات محرمانه‌ای با برخی شرکت‌های بزرگ خودروسازی داشتیم که آنها  به دنبال قراردادهای بلندمدت و اخذ نمایندگی برای "پرایدوانت" بودند.
شاپور فلافل – فعال صنایع غذایی: برداشته شدن تحریم‌ها فرصت خوبی است تا بتوانیم فلافل را جهانی کنیم. سال‌های قبل هم مجموعه‌های مک‌دونالد و KFC رقابت نزدیکی را برای خریدن فرمول فلافل داشتند که البته تشدید تحریم‌ها این فرصت را از آنها گرفت. ضمن اینکه ما مطمئن هستیم هیچکدام از فست‌فودهای بین‌المللی اگر به ایران بیایند و مجوز از اماکن و اتحادیه اغذیه‌فروشان هم بگیرند بازهم توان رقابت با اژدر زاپاتا و فری کثیف را ندارند.
جلال پله‌گرد – مشاور املاک: تحریم‌ها روی بازار ما اثر زیادی خواهد داشت بالاخره از پس‌فردا که پای آمریکایی‌ها و غربی‌ها به ایران باز شود؛ آنها هزار جور نیاز دارند و برای برطرف کردن هر کدام از آن نیازها نیاز به امکاناتي دارد.خب اینطوری تقاضا بالا می‌رود ولی ما به نفع هم‌وطن خودمان کار می‌کنیم و بجای اینکه مکان را در اختیار فرنگی‌ها قرار دهیم فقط قیمت خانه و اجاره‌بها را گران می‌کنیم.
شهرام شاتل – فعال گیاهان دارویی: برداشته شدن تحریم‌ها تاثیر زیادی در بازار ما ندارد. بالاخره ما با یک نگاه مشتری‌های خودمان را می‌شناسیم. این خارجی‌هایی هم که به ایران سفر می‌کنند چندان از خاصیت گیاهان دارویی و گل‌های ما استقبال نمی‌کنند و مدام در مکان‌ها تاریخی و باستانی میپلکند. با این حال ممکن است پای گل‌های اصل خارج هم به ایران باز شود که اگر هم نشد مهم نیست ما با همان سوغات‌های اصل ، نیاز مشتری‌های خارجي را برطرف کرده و آنها را روانه فضا می‌کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار