کد خبر: ۱۷۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن، گفت: دخالت دولت در این بخش باعث افزایش قیمت‌ها شد.

میانگین قیمت مسکن در تهران از 30 میلیون تومان گذشت

تسنیم نوشت: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن، گفت: دخالت دولت در این بخش باعث افزایش قیمت‌ها شد.

مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به کم‌کاری دولت قبل در بخش مسکن کشور، اظهار کرد:‌متاسفانه در دولت گذشته رسم این بود که مسئولان کم‌کاری خود را به گردن این و آن می‌انداختند؛ آیا الان که کشور حدود 5 میلیون واحد مسکونی کمبود دارد مشاوران املاک مقصرند؟

وی با اشاره به این‌که گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن اشتباه است، گفت: این بانک در آخرین گزارش خود اعلام کرده متوسط قیمت مسکن تهران به متری 30 میلیون و44 هزار تومان  تومان افزایش یافته است،‌این در حالی است که متوسط قیمت تهران 26 تا 27 میلیون تومان است.

وی با بیان این‌که زور اتحادیه املاک به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نمی‌رسد، تصریح کرد: داده‌های بانک مرکزی از تحولات بخش مسکن مبنای درستی ندارد و بازار را بهم می‌ریزد.

قلی‌خسروی درباره بازار اجاره مسکن نیز افزود: متاسفانه دخالت‌های دولت در این بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش ‌تر اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم 60 درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود باعث تشنج در بازار مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان، افزود: زمانیکه اعلام شد اتحادیه مشاوران املاک زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رود ما استقبال کردیم، این درحالی بود که اتاق اصناف و وزارت صمت از ما گلایه کردند چرا موافق این کار هستید.

قلی‌خسروی بیان کرد: در صورتیکه اتحادیه زیرمجموعه وزارت راه شود، ما ارتقا پیدا می‌کنیم و تبدیل به کانون مشاوران املاک خواهیم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار