کد خبر: ۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
باغ و بنای تاریخی پری محل یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشمیر است که در زمان حکومت مغول‌ها توسط شاه‌جهان و در دوران اوج حکومت وی ساخته شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛باغ و بنای تاریخی پری محل یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشمیر است که در زمان حکومت مغول‌ها توسط شاه‌جهان و در دوران اوج حکومت وی ساخته شد.

 باغ پری‌ها در کشمیر + تصاویر
 
در واقع این مجموعه توسط پسر شاه‌جهان شکوه‌دارا در اواسط سال 1600 میلادی و برای استفاده معلم وی ملا آخون‌شاه بنا شد و بعدها به عنوان مکانی برای تدریس نجوم مورد استفاده قرار گرفت.
 
  باغ پری‌ها در کشمیر + تصاویر

این باغ بر خلاف باغ‌های مشابه درخت و گل زیادی ندارد و تنها ویژگی و جذابیت آن ساختمان های قدیمی و تاریخی و 6 تراس خاص آن است که چشم‌انداز خاصی را به دلیل قرار گرفتن این بنا بر روی تپه‌های بلند ایجاد کرده است.
 
  باغ پری‌ها در کشمیر + تصاویر

پری محل در کشمیر به عنوان خانه پری‌ها نیز شناخته می‌شود و تفاوت آن با سایر مجموعه‌های مشابه در کشمیر این است که هیچ آبشار و رودی در اطراف آن دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد آب مورد نیاز این محل از طریق لوله‌ها و مجاری آب زیر زمینی تأمین می‌شود.این مجموعه دارای 6 تراس (بهار‌خواب) است که ابعاد هر کدام با دیگری متفاوت است.

  باغ پری‌ها در کشمیر + تصاویر
 

باغ پری‌ها در کشمیر + تصاویر

انتهای پیام/
برچسب ها: باغ ، کشمیر ، پری
نام:
ایمیل:
* نظر: