کد خبر: ۱۷۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
سخنگوی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیسیون بهداشت با اکثریت آرا حجت الله عبدالملکی را به عنوان گزینه مناسب برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهرا شیخی مبارکه سخنگوی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از منظر جامعه هدف دستگاهی با وظایف چندین مجموعه بزرگ تلقی می‌شود، لذا شایسته است که در ابتدای دولت سیزدهم که چشم میلیون‌ها ایرانی به اقدامات راهگشا و امیدوارکننده‌اش در رفع تنگناهای اجرایی و بهبود وضعیت رفاهی اجتماعی جامعه به آن دوخته شده است، نسبت به بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر محترم پیشنهادی، اهتمام کافی مبذول گردد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در راستای ماده 202 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این مهم را مورد رسیدگی قرار داد.

سخنگوی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: آقای دکتر حجت الله عبدالملکی دانش‌آموخته اقتصاد از دانشگاه اصفهان است، عضویت در صندوق اجتماعی بیمه روستائیان عشایر از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سوابق قابل ذکر ایشان است.

وی افزود: سمت‌های مدیریتی در کمیته امداد امام خمینی(ره) و ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجب شده تا ایشان به خوبی با وظایف، اختیارات و همچنین با مشکلات و معضلات مزمن این وزارتخانه آشنا باشند.

شیخی خاطرنشان کرد: جناب آقای دکتر عبدالملکی در نشست کمیسیون مواضع، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش رفاه و تامین اجتماعی و بهزیستی را بیان کردند. یکی از مهم‌ترین کارکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم اصول و سیاست‌های نظام جامع تامین اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهم‌ترین بازوی آن با شخصیت حقوقی مستقل نمونه بارز و شاخص آن است.

سخنگوی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: از اولین و بلکه مهم‌ترین شاخص‌هایی که باید در ارزیابی کمّ و کیف برنامه‌های وزیر مورد توجه قرار گرفت، عبارتند از تاکید بر تعیین تکلیف و مطالبه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی، ارتقا فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به ویژه سازمان‌های تولید دارو  تجهیزات پزشکی، ارتقا کیفی و کمّی خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی با رویکرد اصلاح فرایندهای جاری. جذب نیروهای متخصص و کارآمد و به روزرسانی زیرساخت‌های ارائه خدمات فوق در حوزه درمان تامین اجتماعی.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی می‌توان به تاکید بر تفویض اختیار به روسای بیمارستان‌های تامین اجتماعی با هدف تسریع در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، تاکید بر ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی با حفظ کرامت بیمه‌شدگان آن، تاکید بر پیش بینی سازوکارهای لازم و تمهید خدمات کمّی و کیفی تشخیصی و درمانی به بازنشستگان تامین اجتماعی و ایجاد دورانی پرنشاط و مملو از سلامت برای آنها، توزیع عادلانه خدمات و امکانات تشخیصی و درمانی، توانبخشی سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار، تاکید بر ارتقاء کمّی و کیفی و بهبود سطح خدمات تخصصی به مددجویان بهزیستی در عرصه‌های توانبخشی اجتماعی و درمان و تقویت آن اشاره کرد.

شیخی خاطرنشان کرد: دیگر محورهای برنامه‌های وزیر پیشنهادی به شرح زیر است؛ ایجاد و تقویت‌سازی و کار لازم برای پیشگیری از وقوع معلولیت‌ها اعم از معلولیت‌های ناشی از حوادث و معلولیت‌های مادرزادی، اهتمام به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی خصوصا قانون احکام دائمی و قوانین برنامه و احکام لازم‌الاجرای بودجه سنواتی.

سخنگوی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی، با توجه به ارائه راهکارهای اساسی در خصوص جهش تولید در بخش‌های تولیدی وزارتخانه، اصلاحات پارامتریک بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی و نیز خط مشی‌های سازماندهی حوزه درمان که از زمینه‌های فعالیت تخصصی این کمیسیون می‌باشد، این کمیسیون مراتب را با دید مثبت ارزیابی کرده و عزم ایشان برای بهره‌مندی از هسته‌های اندیشه‌ورزی و نیروهای جوان و خلاق به همراه تجربه‌گرایی و شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران ارشد را از نقاط قوت وی می‌داند.

وی افزود: کمیسیون بهداشت بر اساس برنامه اعلامی برابر ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک و سوابق و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی، جناب آقای حجت الله عبدالملکی را با اکثریت آراء فردی شایسته برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار