کد خبر: ۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
یک فعال تعاونی خواستار شد؛
یک فعال تعاونی اختصاص 30 درصد از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید را خواستار شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛مالک اسد‌زاده اظهار کرد: در حالی که برابر قانون باید 30 درصد از عواید و درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص داده شود متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی و تعاونی‌های تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند افزود: متاسفانه عدم حمایت سیستم بانکی از بخش تولید موجب شده تا بیشتر تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند از سوی دیگر ناتوانی در پرداخت اقساط بانکی و جریمه‌های بالای دیرکرد آنها را در معرض رکود و تعطیلی قرار داده است.
 
دبیر اتاق تعاون اردبیل با اشاره به بسته سیاستی خروج از رکود دولت ابراز امیدواری کرد: دولت با تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی و کمک به رفع مشکلات بنگاه‌های تعاونی زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و رشد و توسعه اقتصادی در کشور را فراهم کند.
 
به گفته وی هم اکنون گرفتن وام و تسهیلات بانکی برای تعاونی‌ها دشوار شده و موانع و محدودیتهای زیادی برای تعاونی‌ها ایجاد می‌شود که نرخ بالای بهره‌های بانکی از جمله این محدودیتها است.
 
اسدزاده همچنین با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد:سهم 25 درصدی بخش تعاون که باید تا پایان برنامه پنجم محقق می‌شد به دلیل عدم استفاده از ظرفیتها و توانمندی‌های بخش تعاون به ثمر نرسید لذا انتظار داریم که در برنامه ششم توسعه بودجه و سهم قابل توجهی به این بخش مردمی اختصاص داده شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار