کد خبر: ۱۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
خيلي مواقع است كه دسترسي به پريز برق وجود ندارد يا گاهي در سفر هستيد و شارژ گوشي همراهتان در حال اتمام است.
روزنامه تجارت- شقایق محبوبی؛ پاور بانك‌ وسيله‌اي است كه انرژي برق را ذخيره و در زمان‌هاي اضطراري به دادتان خواهد رسيد و شما را از نگراني اتمام باتري نجات خواهد داد.
Power Bank يا باتری اکسترنال علاوه بر شارژ كردن گوشي همراه ، قابليت شارژ باتري تبلت، لپ تاپ، mp4 و mp3 و ... رانيز دارا مي‌باشد.
اين شارژرهاي همراه  داراي يك پورت ورودی برق است که با استفاده از آن خود را شارژ می‌کند .علاوه بر آن يك پورت خروجی دارد که تبلت یا گوشی را شارژ می‌کند .
معمولا داراي ورودي ۵ ولت ۱ آمپر یا ۲ آمپر ( بستگی به نوع باتری داخل شارژر همراه دارد ) است و خروجی ۵ ولت ۱ آمپر  یا ۵ ولت ۲ آمپر یا ۵ ولت ۱.۵ آمپر است .
مهمترین مشخصه یك پاور این است که توان خروجی آن چقدر است و توان چه ميزان شارژدهي را دارد؟پس در هنگام خريد به ميزان شارژدهی آن توجه كنيد.
ویژگی های پاور بانک
از ویژگی های اصلی پاور بانک کوچک، سبک و مقاوم بودن آن در برابر ضربه  است.قابلیت اطمینان و بسیار کارآمداز دیگر ویژگی های آن بشمار می رود همچنین قابلیت ذخیره انرژی برق را تا مدت زمان 60 روز داراست ودر مدت زمان کوتاهی شارژ می كند.
- ایده‌آل برای شارژ گوشی‌‌ موبایل، تبلت، GPS، دستگاه‌های پخش موسیقی MP3, MP4, MP5، دوربین عکاسی و کنسول دستی
- قابل اعتماد و بسیار کارآمد، مجهز به باتری لیتیوم پلیمری سبک
- مجهز به سیستم حفاظت هوشمند (IPS)، هنگامی که پاوربانک به صورت کامل شارژ شود مدار را به صورت خود کار قطع می‌کند
- دارای مدار هوشمند که قابلیت شارژ شدن باتری خود پاوربانک و دستگاهی که به آن وصل است را به صورت همزمان می‌دهد
- قابلیت نگهداری 98 درصد شارژ تا 60 روز
- قابلیت خاموش شدن به صورت خودکار به منظور صرفه‌جویی در قدرت باتری
- دارای طراحی فوق‌العاده سبک و باریک با وزن 50 گرم
- دارای چراغ قوه بسیار قوی و خیره کننده
- حمل و نقل آسان
- بسیار مناسب جهت استفاده در محل کار، مسافرت، کوهنوردی و ...
مشخصات شارژر پاور بانک
مشخصات اصلی شارژر پاور بانک
 بدنه فلزی بسیار با کیفیت
 ظرفیت: 2600 میلی‌آمپر
 مناسب برای انواع موبایل های موجود در بازار، تبلت ها، دوربین های دیجیتال، کنسول های بازی و …
 ولتاژ ورودی و خروجی: ۵ ولت
 دارای باطری لیتیومی
 قابلیت نگهداری 98 درصد شارژ تا 60 روز
 عمر مفید:500 مرتبه شارژ
 سازگار با: تمامی دستگاه های دارای درگاه microUSB
 سایر امکانات و قابلیت‌ها: دارای بدنه بسیار با کیفیت دارای یک کیف محافظ همراه باتری از نوع لیتیوم یونی برنده جایزه بهترین طراحی کالا و حرفه
نکات مهم هنگام خرید شارژر همراه
■ توجه داشته باشید که هر چه تعداد پورت خروجی یا میزان جریان دهی شارژر همراه بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر می شود .
■ شارژر همراه مخصوص تبلت با شارژر همراه مخصوص گوشی فرق دارد. ظرفیت باتری تبلت ها بیشتر است و طبعا به شارژ بیشتری هم نیاز دارند .
■ بعضی از پاور بانک ها پورت هوشمند یا به انگلیسی Smart Port دارن یعنی به جای استفاده از ۲ تا پورت با دو جریان متفاوت ، یک پورت که نسبت به دستگاهی که شما به آن متصل مي‌شويد ،جریان خروجی را تنظیم می کند .
■ بعضی از پاور بانک ها پورت مالتی ولتاژ ( خروجی متغیر ) دارند که برای بعضی از دستگاه هایی که به ولتاژ ۹ تا ۱۲ ولت نیاز دارند تعبیه شده است .
■ درست است که هرچی ظرفیت شارژر همراه بیشتر باشد تعداد دفعات بیشتری می توانید گوشی یا تبلت تون را شارژ کنید اما زیاد بودن ظرفیت پاور بانک یك مشکل دیگر هم درست می کند . اینکه خود باتری داخل پاوربانک هم باید شارژ شود. هرچه ظرفیت بیشتر ، زمان انتظار برای شارژ شدن باتری داخلی شارژر همراه بیشتر خواهد شد .
■ سعی کنید تا جایی که می‌شود همزمان شارژر همراه را شارژ و دشارژ نکنید . به اين شكل عمر باتری داخلی پاور بانک کمتر می‌شود .
■ شارژر همراه با پورت ورودی Micro USB خريداري نماييد ، مدل هایی که ورودی شان سوزنی شكل ( مثل آداپتور های قدیمی ) است خريداري نكنيد زيرا پیدا کردن جایگزین براي آن سخت است اما Micro USB یك مدل استاندارد است .
■ توجه داشته باشید که پاور بانک هایی که دو پورت خروجی دارند مثلا ۲ تا ۲ آمپر ، وقتی همزمان دو گوشی را به آن وصل کنید دقیقا هر کدام ۲ آمپر تحویل نمی‌دهند .
■ حتما قبل از خرید شارژر همراه به مشخصات باتری گوشی یا تبلت و همچنین مشخصات پاور بانک دقت کنید كه مشخص شود آيا با هم سازگار هستند یا خير .
■ بعضی از شارژر های همراه داراي لامپ های LED هستند که نشان دهنده وضعیت شارژ و باتری است . اين مدل‌ها بهتر ميزان اتمام شارژ را نشان مي‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: