کد خبر: ۱۷۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
برخی از بازیکنان در دنیای فوتبال پس از خداحافظی از مستطیل سبز؛ بار دیگر به دنیای بازی برگشتند.


به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای حرفه‌ای فوتبال بازیکنان زیادی اعلام کردند که از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کنند اما پس از مدتی، تحمل دوری از این ورزش پر هیجان را نداشته و به مستطیل سبز برگشته اند.

در گزارش زیر به سرگذشت ۵ بازیکن بزرگ که از فوتبال خداحافظی کرده و به مجدد به مستطیل سبز برگشته اند، می‌پردازیم.

آرین روبن

آرین روبن ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی هلند و بایرن مونیخ برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در سال ۲۰۱۹ از فوتبال خداحافظی کرده بود، اما پس از یک سال دوری از فوتبال دوباره در فصل گذشته به خرونینگن پیوست و چند روز پیش مجددا از فوتبال خداحافظی کرد.

روبن سابقه بازی در تیم‌های مطرحی همچون آیندهوون، چلسی، رئال مادرید و بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد. او بار‌ها  همراه تیم‌هایی که عضو آن‌ها بود توانست در لیگ‌های کشور‌های هلند، انگلیس، اسپانیا و آلمان قهرمان شود. ستاره سابق تیم ملی هلند همچنین زننده گل قهرمانی بایرن مونیخ در فینال  لیگ قهرمانان اروپا در مقابل دورتموند بود، اما بزرگترین حسرت دوران ورزشی روبن از دست دادن قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ بود.

زیکو

بازیکنانی که پس از خداحافظی دنیای فوتبال مجددا به فوتبال برمی گردند

او یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل است که هواداران برزیلی به او لقب پله سفید داده بودند؛ زیکو شماره ۱۰ تیم ملی فوتبال کشورش را به تن می‌کرد و در ۸۸ بازی ملی ۶۶ گل برای طلایی پوشان به ثمر رسانده است. او سابقه بازی در تیم‌های فلامینگو و  اودینزه  را در کارنامه خود دارد و با کورینتیانس در سال ۱۹۸۹ از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است، اما ۲ سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۱ با قراردادی سه ساله به تیم کاشیما آنتلرز ژاپن پیوست و در سال ۱۹۹۴ برای همیشه کفش هایش را آویخت.

روبرتو کارلوس 

زوبرتو کارلوس یکی از بهترین دفاع چپ‌های تاریخ فوتبال جهان است و شوت‌های ویرانگر او برای هر تیم و دروازه بانی ترس و واهمه ایجاد می‌کرد. کارلوس فوتبالش را از تیم پالمیراس شروع کرد و با درخشش در این تیم  مدنظر سران اینتر میلان قرار گرفت و در سال ۱۹۹۵ راهی لیگ سری آ ایتالیا شد، اما او فقط یک فصل در اینتر بازی کرد و در ۱۹۹۶ به تیم کهکشانی رئال مادرید پیوست و تمامی افتخارات را با این تیم در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد.

چپ پای افسانه‌ای برزیلی در سال ۲۰۱۲ با کورینتیانس برزیل از دنیای فوتبال کرد، اما یک سال بعد با پیشنهاد تیم آنژی مخاچ قلعه روسیه به فوتبال برگشت و در سال ۲۰۱۵ برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دیدا

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال برزیل که  با کشورش قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ شده بود و دروازه بان شماره یک سال‌های پادشاهی آث میلان در سری آ و اروپا به شمار می رفت، در سال ۲۰۱۰  اعلام کرد، از فوتبال خداحافظی خواهد کرد، اما در سال ۲۰۱۲ به تیم اینتر ناسیونال برزیل پیوست و سه فصل دیگر سنگربان این تیم بود و در سال ۲۰۱۵ برای همیشه دستکش هایش را در اتاقش آویخت.

پل اسکولز

پل اسکولز هافبکی وظیفه شناس و شوت زنی که هر سرمربی فوتبالی آرزوی حضور چنین بازیکنی را در تیمش دارد. او که از پایه‌های تیم فوتبال منچستر یونایتد رشد کرده بود و در سال ۱۹۹۲ به تیم بزرگسالان منچستریونایتد تحت هدایت سر الکس فرگوسن راه یافت و سال‌ها برای این تیم در لیگ برتر جزیره افتخار آفرینی کرد و ۲ بار نیز با این تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.
اسکولز در تیم ملی انگلیس نیز بازیکنی مهم به شمار می‌رفت، اما در مسابقات یورو ۲۰۰۴ به دلیل اختلاف با اریکسون سرمربی وقت تیم ملی انگلیس و بازیکنانی همچون استیون جرارد و فرانک و لمپارد دیگر حاضر نشد پیراهن کشورش را به تن کند و به رغم شایستگی‌های بالایش از تیم ملی خداحافظی کرد.  

اسکولز به رغم پیشنهاد‌ها بسیار تا پایان دنیای بازیگری اش به پیراهن منچستر یونایتد وفادار بود و در سال ۲۰۱۱ در دوران اوج خود از فوتبال خداحافظی کرد، اما پس از  نیم فصل دوری از فوتبال و به درخواست فرگوسن مجددا به شیاطین سرخ پیوست تا بار دیگر خط هافبک منچستر قدرت بگیرد. او در سال ۲۰۱۳  و با خداحافظی فرگوسن از دنیای مربی گری او نیز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار