کد خبر: ۱۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل "الکساندر ایوانکو"، دیپلمات روسی را به عنوان نماینده ویژه خود در صحرای غربی منصوب کرد. این درحالی است که همچنان پست فرستاده ویژه سازمان ملل به صحرای غربی خالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش اظهار داشت که ایوانکو نماینده ویژه در صحرای غربی و رئیس هیات نمایندگی سازمان ملل متحد برای برگزاری همه پرسی در منطقه مورد مناقشه است.

وی گفت: "ایوانکو بیش از ۳۰ سال سابقه کار مداوم در زمینه روابط بین الملل، حفظ صلح و روزنامه نگاری دارد و قبلاً سخنگوی رسمی نمایندگی سازمان ملل در کوزوو (از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹) و نماینده سازمان ملل در بوسنی و هرزگوین (از ۱۹۹۴) تا ۱۹۹۸) بوده است.

این درحالی است که پست فرستاده ویژه سازمان ملل از زمان استعفای هورست کوهلر، رئیس جمهور پیشین آلمان در ماه مه ۲۰۱۹ همچنان خالی است.

وظایف نماینده ویژه سازمان ملل متحد با فرستاده ویژه متفاوت است، زیرا اولی بیشتر بر مدیریت کار نمایندگی سازمان ملل متحد تمرکز دارد، در حالی که منصب دوم بر مذاکرات بین دو طرف درگیر و جستجوی راه حل برای آن متمرکز است.

از سال ۱۹۷۵، درگیری بین مراکش و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی همچنان ادامه دارد و این موضوع به یک درگیری مسلحانه تبدیل شد که تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت و با امضای توافق آتش بس متوقف شد.

رباط بر حق خود در صحرای غربی پافشاری می‌کند و پیشنهاد خودمختاری تحت حاکمیت خود را می دهد، در حالی که "پولیساریو" خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت این منطقه است.

انتهای پیام

برچسب ها: گوترش ، صحرای غربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار