کد خبر: ۱۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
سرپرست سازمان هواپیمایی از اجرای آزمایشی آیین‌نامه حقوق مسافر تا مهر امسال خبر داد و گفت: نرخ بلیت هواپیما با وجود افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی و قانون آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی، فعلاً افزایش نمی‌یابد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، خداکرمی، با بیان اینکه طبق قانون باید آزادسازی نرخ خدمات حمل‌ونقل هوایی اجرا شود، بیان کرد: با وجود افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی و درخواست ایرلاین‌ها برای واقعی‌تر شدن نرخ خدمات حمل و نقل هوایی،‌ فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌‌ هواپیما‌ نداریم.
 
 وی ادامه داد:‌ البته شرکت‌های هواپیمایی درباره هزینه‌های خود بررسی‌های اولیه‌ای داشته و به سازمان هواپیمایی کشوری هم منتقل کرده‌اند، اما در قالب مشورت با شرکت‌های هواپیمایی با وجود افزایش هزینه‌ها، فعلاً نرخ‌‌ها ثابت خواهد ماند.
 
‌‌سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر و نواقص آن‌ اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی‌ ایرادات موردی از برخی مفاد این آیین‌نامه داشتند، اما این آیین‌نامه در همه فرودگاه‌های کشور و توسط همه شرکت‌های هواپیمایی اجرا می‌‌شود.
 
خداکرمی تأکید کرد: دستورالعمل حقوق مسافر توسط شرکـت‌های هواپیمایی به طور دقیق اجرا می‌شود و با وجود انتقاداتی که برخی از شرکت‌ها از آن داشتند، مقبولیت کامل دارد.
 
وی با تأکید براینکه در حال حاضر این آیین‌نامه به طور کامل و طبق قانون اجرا می‌شود، توضیح داد: به عنوان مثال در یک بند این آیین‌نامه‌‌ اگر تأخیر پروازی بیش از 4 ساعت‌ باشد، ایرلاین موظف به ارائه بلیت مشابه است که در دستورالعمل پیش‌بینی شده است.
 
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اجرای آزمایشی آیین‌نامه حقوق مسافر در 6 ماه، افزود:‌ اجرای این ‌آیین‌نامه از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و در قالب اجرای آزمایشی تا مهرماه ادامه دارد تا مشکلات و کمبود‌‌های آن استخراج شود.
 
خداکرمی اضافه کرد: پس از مشخص شدن مشکلات آیین‌نامه مذکور، این دستورالعمل با حضور ایرلاین‌ها ترمیم و‌‌ بهسازی می‌شود، بنابراین قطعاً خروجی آن در نهایت ‌به نفع مسافر و ایرلاین خواهد بود.
 
به گزارش فارس با توجه به جمع‌بندی شرکتهای هواپیمایی در اجرای قانون ایین‌نامه حقوق مسافر در چند ماه اخیر از اردیبهشت‌ماه، ظاهراً تاکنون‌ مشکلاتی از این آیین‌نامه استخراج و برخی ایرادات آن مشخص شده است؛ شرکت‌های هواپیمایی هم این ایرادات را‌ برای اصلاح سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده‌اند، ضمن آنکه اشکالات جدید در عرصه عمل هم تا مهرماه به سازمان هواپیمایی کشوری منتقل خواهد شد.
 
به هر حال این ابهامات‌ به اختلاف نظر بین ایرلاین‌ها و مسافران در فرودگاه می‌انجامد که امیدواریم سازمان هواپیمایی کشور هر چه سریع‌تر نسبت به رفع ابهامات در راستای کاهش حواشی در فرودگاه و احقاق حقوق مسافر اقدام کند.
برچسب ها: بلیت ، هواپیما ، گرانی
نام:
ایمیل:
* نظر: