کد خبر: ۱۷۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰
سه منبع آگاه در اوپک پلاس پیش بینی کردند این گروه احتمالا در دیدار روز چهارشنبه سیاست تولید خود را تغییر نمی‌دهد و به افزایش اندک تولید برنامه ریزی شده ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، اوپک و متحدانش چهارشنبه اول سپتامبر برای مذاکره درباره افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در چند ماه آینده دیدار  می‌کنند.

دولت آمریکا از اوپک و متحدانش خواسته است برای مقابله با افزایش قیمتهای بنزین که تهدیدی برای روند احیای اقتصاد جهانی است، تولید نفتشان را افزایش دهند. نفت برنت روز دوشنبه ۴۹ سنت افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته در آستانه ورود توفند آیدا به خلیج مکزیکوی آمریکا و پیش بینی مختل شدن تولید این منطقه، بیش از ۱۱ درصد رشد کرده بود. نفت آمریکا با ۳۷ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

اما منابع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند: افزایش اخیر قیمتهای نفت موقتی و تحت تاثیر اختلال عرضه در  مکزیک و طوفان شدیدی است که منطقه گلف کاست را در تعطیلات آخر هفته درنوردیده است.

به گفته یکی از این منابع آگاه، قیمتهای فعلی نفت در حدود ۷۰ دلار مناسب است. اوپک پلاس احتمالا به افزایش ماهانه تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد. یک منبع دیگر گفت: به احتمال زیاد افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز از سپتامبر اجرا خواهد شد.

محمد عبدالطیف الفارس، وزیر نفت کویت روز یکشنبه به رویترز گفته بود افزایش تولید نفت که ماه گذشته مورد موافقت اعضای اوپک پلاس قرار گرفته بود ممکن است در نشست روز چهارشنبه وزیران این گروه مورد بازبینی قرار گیرد و وزیران درباره ادامه افزایش برنامه ریزی شده تولید یا بازنگری و توقف افزایش تولید با توجه به موج جدید شیوع کووید ۱۹ در چین و اقتصادهای شرق آسیا مذاکره  می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر نفت کویت بعدا به خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد هر گونه تصمیمی که توسط وزیران اوپک پلاس گرفته شود، بر مبنای توافق جمعی خواهد بود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار