کد خبر: ۱۷۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
مشکل برقراری فوق العاده ویژه با میانگین ۲۱ تا ۲۷ درصدی معلمان که بنا بود طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در جلسه دولت مطرح و پس از اخذ مجوزهای لازم پرداخت شود، حل شد.

یک خبر مهم برای معلمان

مشکل برقراری فوق العاده ویژه با میانگین ۲۱ تا ۲۷ درصدی معلمان که بنا بود طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در جلسه دولت مطرح و پس از اخذ مجوزهای لازم پرداخت شود، حل شد.

پس از آنکه صدور احکام جدید حقوقی فرهنگیان همراه با اعمال فوق العاده ویژه به مردادماه نرسید و اعتراضاتی را برانگیخت، دوشب قبل میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت وگوی ویژه خبری اعلام کرد که «این نوع همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بوده و ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم. در آموزش و پرورش با مجوزی رو به رو هستیم که مغایر با قوانین بود لذا جلسه گذاشتیم تا راه‌حل پیدا کنیم و گفته شد که پرداخت صورت می گیرد، اما سه روز طول می‌کشد تا احکام اصلاح و مطابق با قانون شود، برای اینکه در این مسیر دچار مشکل نشویم، فایل های ماه های قبل را آماده داشتند و بلافاصله فایل های ماه های قبل را پرداخت کردیم تا فاصله ایجاد نشود، ولی باید آن را در دولت ببریم

طبق تاکید وی «اگر قرار است تغییراتی اتفاق بیفتد باید منبع برای آن در نظر گرفته شود. از وزیر محترم آموزش و پرورش قبلی درخواست کردیم تا احکام را اصلاح کند که گفتند طول می کشد. »

به گزارش ایسنا، این موضوع به سرعت در جلسه دولت مطرح شد و شب گذشته، هشتم شهریورماه، پایگاه اطلاع رسانی دولت از تشکیل جلسه‌ای با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت فوق العاده ویژه معلمان خبر داد.

بر این اساس، مبنای برقراری این فوق العاده ویژه "بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هه مورخ ۱۵ اسفند ۹۳ ، هیأت وزیران" برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور با میانگین ۲۱ و تا سقف ۲۷ درصد، براساس بند الف تبصره ۱۲ قانون کل کشور است که مقرر شد پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده، در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

همچنین مابه التفاوت حقوق فروردین لغایت مرداد ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

برچسب ها: فرهنگیان ، معلمان ، حقوق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار