کد خبر: ۱۷۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱
سیری بر زندگی شهید «محمد حسن نصیری»؛
«محمد حسن نصیری» سال 1346 در بناب به دنیا آمد و پس از اعزام به جنگ و شرکت در عملیات‌های مختلف، سرانجام 16 فروردین سال 1366 طی عملیات «کربلای 8» به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک کشورمان، مردم کشورمان به‌ویژه جوانان به دعوت حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب لبیک گفته و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند. هرچند کشورمان امکانات دفاعی نداشت، اما این غیرت مثال‌زدنی مردم بود که دشمن را به عقب نشینی وادار کرد.

«محمد حسن نصیری» جوان خستگی ناپذیر و غیوری بود که در 15 سالگی عازم جبهه شد. تو همچون یک کوه استوار بارها طی عملیات‌های مختلف مقابل دشمن ایستاد. بخشی از زندگی و سلحشوری‌های این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «نصیری»

«محمد حسن نصیری» سال 1346 در بناب به دنیا آمد. سال 1358 دوره ابتدایی را شروع کرد و با نمرات عالی قبول شد. سپس وارد دوره راهنمایی شد که در این سال به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد. همیشه وقت خود را صرف کمک به مستمندان، فقیران و افراد بی‌بضاعت می‌کرد. همیشه، خداوند را شکرگزار بود. توصیه داشت، فرزندان خود را اکبروار و زینب‌گونه تربیت کنید و اهل خانواده را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کرد.

او در اولین اعزامش در تاریخ سوم بهمن سال 1361 به اشنویه رفت و آن جا سه ماه حضور داشت. پس از بازگشت، از سال 1362 وارد حوزه علمیه تبریز شد. او این بار از حوزه علمیه به جبهه جنوب رفت و به واحد تخریب پیوسته و در عملیات «والفجر 4» شرکت کرد.

محمد حسن در اعزام بعدی و پس از عملیات خیبر به واحد اطلاعات لشکر 31 عاشورا ملحق و در شناسایی «پاسگاه زید» و منطقه «چوارتا» از نیروهای موثر در دیده‌بانی بود. همچنین در شناسایی منطقه «چنگوله» و «شط علی» از افراد موثر و فعال در دیده‌بانی محسوب می‌شد. این شهید والامقام در عملیات «کربلای 4» به نیروهای گردان حبیب آموزش غواصی می‌داد.

او در عملیات «والفجر 5» جزو گروهی بود که بیش از 25 روز در خط مقاومت کرد. اوایل سال 1366 از جبهه به مرخصی رفته، خانواده‌اش را با خود به زیارت امام رضا (ع) برد. وقتی از زیارت برگشت  دوباره راهی جبهه شلمچه شد و سرانجام در 16 فروردین سال 1366 طی عملیات «کربلای 8» به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند و تا به حال پیکر مطهرش به دست خانواده‌اش نرسیده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار