کد خبر: ۱۷۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷
مدیرکل مدیریت بحران گیلان از آخرین وضعیت حریق در تالاب انزلی خبر داد گفت: آتش مهار شده، اما اطفای کامل هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،  امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت حریق در تالاب انزلی گفت: آتش‌سوزی در نیزار برخلاف حریق در جنگل شرایطی را ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آتش دسترسی داشت از این رو تصمیم گرفتیم تا از سطح ملی درخواست امداد هوایی داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: روز دوشنبه ۳ ساعت پس از آغاز آتش‌سوزی در تالاب انزلی بالگرد امداد هوایی، آب‌پاشی برای اطفاء حریق را طی بیش از ۳۰ سورت پرواز انجام داد و طی دو روز آتش عصر روز گذشته فروکش کرد و از گسترش آن جلوگیری کردیم.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آتش تا ریشه نیزار نفوذ کرده بود از عصر روز گذشته مجدداً شعله‌ور شد و با توجه به عدم دسترسی به حریق و شعله‌ور شدن آتش پس از دو روز تلاش بی‌وقفه تصمیم بر ورود هواپیمای ایلیوشین به عملیات اطفاء گرفتیم.

او با بیان اینکه هواپیمای ایلیوشین با ظرفیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب طی ۴ سورت پرواز اقدام به مهار آتش کرد گفت: طبق آخرین اعلام کاپیتان نوری خلبان این پرواز اکنون آتش در تالاب مهار شده، اما تا صبح فردا منتظر می‌مانیم تا در صورت شعله‌ور شدن حریق بالگرد امداد مجدداً به منطقه اعزام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: صبح امروز طی اقدامی مؤثر با تمامی دستگاه‌ها اعم از شهرداری انزلی، شهرداری رشت، آتش‌نشانی، هلال احمر و سپاه برای اطفاء حریق اقدام کردیم لذا حضور سپاه، بسیجیان و نیرو‌های مردمی نقش مؤثری در عملیات اطفاء داشت.

مرادی با اشاره به میزان اراضی درگیر شده با حریق با بیان اینکه ۱۲ هکتار از تالاب با آتش درگیر شده و حدود ۷ هکتار از آن سوخته است گفت: نیرو‌ها به صورت کشیک تا صبح فردا در منطقه حضور دارند تا لکه‌گیری حریق را انجام دهند؛ مهار آتش انجام شده، اما اطفای کامل هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار