کد خبر: ۱۷۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ما باید برای افراد سالم نوعی بارکد یا کارت سلامت تهیه کنیم تا بدون هیچ دغدغه‌ای در مکان‌های عمومی و مترو تردد کنند و حتی اجازه سفر هم به آن‌ها داده شود.

آقای عبدالحسین روح الامینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از آغاز به کار مجلس ما جلسات منظمی با فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران و دیگر مسئولان شهر تهران و سه دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته ایم و از ابتدا بنا این بود که امکانات شهر در جهت ارتقاء وضع سلامت بسیج شوند.
وی مهمترین اولویت را واکسیناسیون خواند و گفت: البته ما اصلاح برخی رویه‌های غلط در حمل و نقل عمومی از جمله مترو را با افزایش واگن‌ها و تعداد خطوط دنبال کردیم، اما همچنان واکسیناسیون را مهمترین اقدام برای فروکش کردن کرونا می‌دانیم.
رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران افزود: فضا‌های بسیار خوبی در تهران از جهت سوله‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شهرداری در اختیار داریم که مهم‌ترین اقدام تأمین واکسن وارداتی یا تولید داخل است و به لحاظ مراکز واکسیناسیون هیچ مشکلی نداریم.
آقای روح الامینی گفت: در یکی دو هفته گذشته انتقاد‌هایی از کمبود واکسن مطرح شد و، اما خوشبختانه با ورود شخص رئیس جمهور و پیگیری‌های وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت ظاهراً این هفته قرار است چند ده میلیون واکسن وارد شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۰ درصد جمعیت مورد نظر تهران واکسینه شده اند که باید به ۷۰ درصد برسد و واکسیناسیون در تهران از آن جهت مهم است که شاید این بیماری از تهران به سایر شهرستان‌ها هم انتقال پیدا می‌کند.
آقای روح الامینی پاساژ‌های بزرگ و مترو را همچنان از کانون‌های انتشار این بیماری توصیف کرد و گفت: هماهنگی، همبستگی و ادامه تلاش‌های گذشته قطعاً کار را در ادامه تسهیل می‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری، شستشوی دست‌ها و جلوگیری از تجمع افزود: اهمیت این موارد اگر بیشتر از واکسیناسیون نباشد کمتر هم نیست و کسانی که دُز اول و دوم واکسن را دریافت کرده اند باید این شیوه نامه‌ها را رعایت کنند که اگر در معرض سویه‌های جدید کرونا قرار گرفتند، عوارض کمتری داشته باشند.
آقای روح الامینی گفت: نیازمند اطلاع رسانی هر چه بیشتر رسانه‌ها هستیم چرا که حساسیت‌های مردم نسبت به این بیماری کمتر شده است و باید رسانه‌ها به صورت هنرمندانه و حرفه‌ای احساسات مردم را برانگیزند و آموزش و پیشگیری در این بخش همچنان اولویت است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید در برخی دستورالعمل‌ها باید تجدیدنظر شود؟ افزود: ما از ابتدا در این خصوص معالعاتی داشته ایم که حتماً باید مطالعات دقیق تری هم صورت گیرد و اکنون مطالعات می‌گوید که نگرانی اصلی بحث حمل و نقل است و ما معتقدیم که افراد سالم برای ورود و خروج به مترو باید بارکد یا کارت سلامت داشته باشند و اگر تاکنون به دنبال شناسایی مبتلایان و افراد در معرض خطر بودیم از این پس باید افراد سالم را هم شناسایی کنیم که هیچ محدودیتی برای تردد نداشته باشند و حتی به راحتی بتوانند سفر کنند.
رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران گفت: البته در طرح شهید سلیمانی هم باید کسانی را که در معرض خطر هستند شناسایی و حمایت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار