کد خبر: ۱۷۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه و ارتقای ورزش زورخانه‌ای از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است.

سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: شاهد برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌ملی ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور استان‌های مختلف در کشور در مجموعه ورزشی غدیر بودیم که با نظم و ترتیب خیلی خوبی برگزار شد و استقبال خوبی از مسابقات به عمل آمد. استان‌های مختلف در رشته‌های مختلف حضور داشتند و جای تقدیر و تشکر از همکاری ناجا برای میزبانی برگزاری مسابقات فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و هیات‌های ورزش زورخانه‌ای سراسر کشور را دارد.

او افزود: خوشبختانه ما توانستیم با رعایت همه پروتکل‌ها و کسب مجوزها از مراجع ذیربط در این شرایط این مسابقات را با نظم و ترتیب خاصی برگزار کنیم و ان شاالله تیم ملی ورزش زورخانه‌ای تشکیل شود که بتواند در مسابقات آینده بین المللی هم شرکت کند. توسعه ورزش زورخانه‌ای و حمایت از برنامه‌های ورزش زورخانه‌ای از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و حضور دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و حمایت ویژه او از برنامه‌های این فدراسیون قوت قلبی بود برای اهالی این رشته و اینکه ان شاالله دورنمایی خوبی پیش روی این رشته است.

احمدی اضافه کرد: اینکه بتوانیم زورخانه‌ها را توسعه بدهیم و از برنامه‌های مختلف ورزش زورخانه‌ای حمایت کنیم و در مناسبات بین المللی برنامه ورزش زورخانه‌ای را عرضه کنیم از برنامه‌هایی است که با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، البته با مشارکت همه نهادها مثل نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بخش کارگری و شهرداری‌ها، مجموعه دستگاه‌های اجرائی کشور شرایط توسعه کمی و کیفی این ورزش آئینی و ملی و باستانی کشور را هرچه بیشتر فراهم کنیم.

احمدی با اشاره به عملکرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو گفت: خوشبختانه با تدارکی که انجام شده بود و با هماهنگی که در مجموعه وزارت ورزش و کمیته المپیک و کمیته پاراالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در طول بیش از دو سال گذشته ما شاهد بودیم در زیرمجموعه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک کاروان‌های ورزشی اعزام شدند. ما در المپیک توانستیم نتایج قابل ملاحظه‌ای را کسب کنیم و کیفیت مدال هایمان را نسبت به ریو ارتقا بدهیم و اینکه بتوانیم در دو رشته برای اولین بار  در المپیک مدال آوری داشته باشیم. در واقع کارنامه خوبی را ورزشکاران ما در المپیک کسب کردند هر چند که در اولین جلسه ستاد عالی بازی‌ها نقاط قوت و ضعف حضور کاروان ایران در المپیک بررسی خواهد شد.

او گفت: در پارالمپیک هم نتایج خیلی خوبی کسب کرده ایم، مدال‌های کسب شده نشان می‌دهد که پتانسیل خوبی در این کاروان وجود دارد. اینکه ما توانستیم مدال‌های طلای خود را نسبت به ریو افزایش دهیم نشان داد که آن سیاست اعزام کیفی کمیته ملی پارالمپیک سیاست دقیق و درستی بوده و در راستای همان سیاست انشاالله ورزشکاران با تلاش‌های خودشان نتایج درخشانی را کسب کردند. دست مریزاد می‌گوییم به همه آنها و ان شاالله که این کاروان با سلامتی به کشورمان برگردد. 4

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار