کد خبر: ۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
معاون عمران بنیاد مسکن کرمانشاه:
معاون عمران بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: ۱۳۳ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم ؛ جعفر نصوری، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی در کشور 37 و در استان 31 درصد است، عنوان کرد: در مطالعه و ارائه طرح هادی، کرمانشاه یک تا دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است. بیشترین طرح هادی تهیه شده برای 70 روستای شهرستان کرمانشاه و بیشترین اجرای طرح در روستاهای شهرستان پاوه با 79 درصد بوده است. طرح‌های هادی هر 10 سال یک‌بار بازنگری می‌شوند.

وی از وجود 133 هزار و 540 واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و اظهار داشت: 75 هزار واحد آن دارای سند است. یکی از مهمترین اهداف صدور سند ایجاد ارزش افزوده و قابل خرید و فروش شدن واحدها است. 45 هزار واحد روستایی هم مقاوم‌سازی شده است. در روستاهای شمشیر و هجیج طرح بافت باارزش اجرا شده که طی آن جداره‌های بافت‌های مسکونی احیا شده است.

نصوری با بیان اینکه 14 روستای نمونه گردشگری در استان داریم، افزود: در همین راستا، طرح گردشگری روستای "پیران" شهرستان سرپل‌ذهاب تهیه و فاز اول آن انجام شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: