کد خبر: ۱۷۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
«یزدان‌شناس» از اجرای ۲۰۰ برنامه در کمیته کودک و نوجوان هفته دفاع مقدس مازندران خبر داد.

۲۰۰ برنامه در کمیته کودک و نوجوان هفته دفاع مقدس مازندران اجرا می‌شود«محمدعلی یزدان‌شناس» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت و بیان اینکه ستاد هفته دفاع مقدس هر ساله یک کتابچه‌ای تدوین و در آن اعضای کارگروه و اهداف و وظایف کارگروه را مشخص می‌کند، اظهار داشت: امسال هم طبق روال هر ساله مسئولیت کارگروه کودک و نوجوان به کانون سپرده شد و کانون هم طی جلساتی که داشته در کل استان ۲۰۰ برنامه را برای این مناسبت در نظر گرفته که همه این برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی مراکز ما در حال حاضر یک مرکز مجازی دارند که بچه‌ها در این مرکز مجازی عضو هستند و هر روزه به واسطه برنامه‌هایی که تعیین کردند در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌ها و رویکرد‌ها با محوریت هفته دفاع مقدس است که این ۲۰۰ برنامه به‌طور شاخص به هفته دفاع مقدس و بزرگداشت این ایام می‌پردازد.

یزدان شناس بیان داشت: امسال تمام فعالیت‌های کانون به صورت مجازی، برخط، یا حتی آنلاین است که در کارگاه‌ها مربیان به صورت تصویری با کودکان فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

وی در ادامه تولید پادکست را از کارهای موفق اعلام کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کانون اعم از معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام، شخصیت‌های قصه و نمایش و... در این قالب اجرا می‌شود و روایتی از دلاوری‌ها و شجاعت‌های مردان و زنانی که برای سرفرازی ایران اسلامی مبارزه کردند را بازگو می‌کند. البته سعی شده آموزش‌های مختلف برای مربیان در نظر گرفته شود با ابزار‌ها و تکنیک‌های مختلف دیجیتال آشنا شدند، تدوین را آموختند و در حال حاضر هم پادکست را فرا گرفتند و می‌توانند پادکست تولید کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص کمی و کیفی برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته ابراز داشت: ما جزو استان‌هایی بودیم که همان ابتدای شیوع ویروس کرونا بلافاصله نیاز‌های بچه‌ها را شناسایی و کانون مجازی راه اندازی کردیم و در حال حاضر بالای ۲ هزار عضو مجازی داریم که در مراکز کتابخانه‌های ما فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های کانون فرایندی است، به اجرای برنامه «نامه‌ای به رزمنده» اشاره کرد و گفت: شخصیت رزمنده یا شهیدی که مدنظر است به شیوه‌های مختلفی که در کانون داریم به صورت قصه، نمایش، نقاشی و... به بچه‌ها معرفی می‌شود.

یزدان‌شناس تصریح کرد: نامه‌ای به رزمنده برایندی برای فعالیت در مراکز است و خروجی برنامه‌های اجرا شده با موضوع ایثار، گذشت، فداکاری، دفاع از میهن را به بچه‌ها آموزش می‌دهد و به نوعی در درون بچه‌ها نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار