کد خبر: ۱۷۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶
ضرورت حمایت از تولید لوازم خانگی داخلی و شرایط واردات محصولات خارجی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری مطرح و بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ۲۱ شهریور ماه به بررسی ضرورت حمایت از تولید لوازم خانگی داخلی پرداختند.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با با اشاره به عدم وجود سند استراتژیک توسعه در کشور اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی از مزیت خوبی برخوردار است. طی سال های اخیر دانش تخصصی بومی شده است، باید بتوانیم در این عرصه استانداردهای منطقه‌ای را کسب کنیم و به عنوان تولید کننده مهم مطرح شویم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اطراف ما از ظرفیت هایمان استفاده می کنند افزود: شاهد واردات قاچاق گونه لوازم خانگی هستیم که به تولید کشور ضربه وارد می‌کند لذا فقدان راهبرد مشخص در حوزه استراتژی صنعتی را شاهد هستیم .

پور ابراهیمی ادامه داد: از طریق ایجاد رویکرد های مشترک با کشورهای همسایه و شرکت‌های مشترک می توانیم به توانمندی‌هایی دست پیدا کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد قاچاق کالا هستیم که این مساله می‌تواند به تولید ملی ضربه وارد کند گفت: علیرغم همه اقدامات انجام‌شده اصلی ترین ما قاچاق است. قانون جدید قاچاق کالا و ارز مصوب صحن علنی است و ایرادات آن حدود ۲۰ مورد بود که اکنون دو الی سه مورد آن مانده که در هفته کاری به طور کلی مصوب خواهد شد لذا چالش اصلی قاچاق است که با اصلاح قانون برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما آثار قیمت های دستوری را در کشور دیده ایم افزود: اگر قواعد را قبول نداریم نمی‌توانیم بازار سرمایه و بورس کالا را جمع کنیم. اگر کسی به این بازار اعتقاد دارد باید الزامات و چارچوب‌های آن را بپذیرد که هم چارچوب‌های قانونی و هم اصلی هستند .

پور ابراهیمی با بیان اینکه سامانه بهین‌یاب خوب عمل نکرده است تصریح کرد: وزارت صنعت باید این اشکال را برطرف کند، استنباط ما این است که در حوزه تصمیم‌گیری نیاز به حمایت داریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های تولید در کشور ما امکان تولید مشترک را فراهم می‌کند اظهار کرد: سرمایه‌گذار خارجی به مفهوم این نیست که مجموعه مستقلی به داخل ایران بیاید،می توان از دانش فنی استفاده کرد، امکان همکاری بیشتر با سرمایه‌گذار خارجی را برای تصاحب در حوزه بازار های برون مرزی و افزایش کیفیت را می‌توان در داخل کشور فراهم کرد.

خبر در حال تکمیل است ...

حجم ویدیو: 3.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:11
برچسب ها: لوازم خانگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار