کد خبر: ۱۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
مربی‌ بین‌المللی و کارشناس والیبال با بیان اینکه ملی‌پوشان ایران در مسابقه با چین‌تایپه اعتماد به نفس خوبی داشتند، گفت: تیم ایران در ست اول و سوم به خوبی مهارت‌های والیبال را به نمایش گذاشت.

 

به گزارش برنا؛ غلامرضا مومنی‌مقدم پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر چین‌تایپه، گفت: به عطایی و کادر فنی برای این پیروزی تبریک می‌گویم. اعتماد به نفس خوبی در این بازی داشتیم. بازیکنان تیم ایران در ست اول و سوم فوق‌العاده عمل کردند، اما در ست دوم به دلیل سرعت بیشتر چین‌تایپه، اشتباهات فردی بازیکنان ایران و همچنین دست‌کم گرفتن حریف نتیجه به صورت پایاپای پیش رفت. چین تایپه توانست در دقایقی از بازی، بازیکنان ایران را تحت فشار قرار دهد و بازی را دست بگیرد که البته نتیجه نگرفت، اما در ست سوم مجدداً بازیکنان ایران جدی‌تر و محکم‌تر توانستند مهارت‌های والیبال را به نحو احسن به نمایش بگذارند.

او با بیان اینکه چین‌تایپه حرفی برای گفتن برابر ایران نداشت و از تایپه‌ای که بر اساس سرعت و کار ترکیبی استفاده می‌کرد، در این مسابقه خبری نبود، تصریح کرد: والیبال دنیا دیگر به این فاکتورها اکتفا نمی‌کند و همه تیم‌ها سعی می‌کنند در بخش سرویس‌ها قدرتمند عمل کنند. با این شرایط ممکن است توپ به دست پاسور نرسد. امروز تایپه بیشتر از فضای تور و یا دو سر آنتن استفاده می‌کرد.

کارشناس والیبال درباره تغییرات اساسی تیم‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: اغلب تیم‌ها تغییرات زیادی داشتند همانند ایران که بازیکنان اصلی‌ خود را در اختیار ندارد. این نشان می‌دهد کشورها بعد از المپیک توکیو با برنامه‌ریزی قصد دارند برای رویدادهای مهم سال‌های آینده ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را راهی مسابقات کنند.

مومنی‌مقدم با یادآوری اینکه تیم ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست و عطایی و کادرفنی تیم جوانی را در قهرمانی مردان آسیا در اختیار دارد، گفت: بازیکنان این تیم سابقه حضور کمتری در تیم‌های ملی را دارند و در این تورنمنت هم اتفاقا عملکرد خوبی را از خودشان نشان دادند. البته باید این را بگویم که مسابقات قهرمانی آسیا برای والیبال ایران که جلوتر از آسیا است، ملاک خیلی مهمی نیست. این بازی‌ها بیشتر تدارکات مناسبی برای ایران جهت حضور در لیگ ملت‌ها، المپیک فرانسه و مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار