کد خبر: ۱۸۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد؛
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با حضور در برنامه "تیتر امشب"  گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون استان‌های غربی کشور با بیشترین چالش بیماری مواجهند که لازم است با دقت و مراقبت بیشتری روند بیماری کنترل شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست بلکه در کنار واکسیناسیون مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌هایی که با این بیماری سروکار دارند باید رعایت شیوه‎نامه‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند.

 گویا گفت: طبقه‌بندی واکسیناسیون براساس گروه سنی و مشاغل خاص پر خطر صورت می‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: دانش آموزان پایه‌ دوازدهم در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

 حمید سوری، اپیدمیولوژیست دیگر مهمان برنامه با اشاره به کاهش روند اپیدمی در کشور گفت: متأسفانه پوشش واکسیناسیون در استان‌های غربی نسبت به میانگین کشوری مطلوب نیست به‌ویژه در گروه‌های پرخطر. 

وی بیان کرد: ۳۰ درصد از افراد پرخطر در استان‌های غربی هنوز واکسن نزدند.

اپیدمیولوژیست با بیان اینکه چرخش ویروس در استان سیستان و بلوچستان به شدت کاهش یافته است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده و پیگیری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر، روند رعایت شیوه‎نامه‌های بهداشتی تداوم پیدا کرده است.

سوری با بیان اینکه اپیدمی در کشور قابلیت مهار جدی دارد، افزود: مردم خسته نشوند همچنین دچار خوش‌خیالی و ساده‌انگاری نشوند ما باید به سمت عادی سازی برویم، باید مدارس و دانشگاه‎ها باز شوند ولی باید مراقب بود دچار عادی‌انگاری نشویم.

وی بیان کرد: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران فصل سرما نباشند، به این دلیل که صرفا سرما عامل مستقیم و مؤثری برای شیوع ویروس کرونا نیست.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار