کد خبر: ۱۸۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
یک رزمنده هرمزگانی با بیان خاطره‌ای به شرح ایثار و جوانمردی رزمندگان نیروهای دریای و هوایی ارتش پرداخت.

منصور نبی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، اظهار داشت: حدود ۲۲ سال داشتم که عازم جبهه شدم، خوشبختانه خانواده ام برای انقلاب و نظام و دفاع از آنها ارزش قائل بودند و من در سال ۱۳۶۳ به جبهه رفتم و تا پایان جنگ و مستقر شدن نیروهای سازمان ملل در خط مرزی در آنجا حضور داشتم.

وی افزود: در عملیات‌های بدر، والفجر ۸، عملیات کربلای ۴، کربلای ۳ و آزادسازی تهران، عملیات کربلای ۵ و همچنین در خطه خلیج فارس و تنگه هرمز در مقابله با عبور نفتکش ها که تحت پرچم آمریکا در خلیج فارس تردد می‌کردند نیز حضور داشتم.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: همرزم های هرمزگانی بسیاری از قبیل حاج رضا ترابی، مولاپرست، نوری زاده، رضا محمودی، خالد رحمانی، موسی ذاکری و ... در جنگ حضور داشتند که اینک نیز با برخی از آنها در ارتباط هستم.

نبی زاده عنوان کرد: ماموریت نیروهایی همچون سپاه پاسداران که در استان هرمزگان مستقر بودند دفاع از خلیج فارس و تنگه هرمز بود اما علاوه بر این ماموریت اصلی، رزمندگان علاقه داشتند که در جبهه نبرد با صدامیان نیز حضور داشته باشند، بر همین اساس اولین گروه‌هایی که از استان هرمزگان به فرماندهی شهید حسن ذاکری خارج شدند در منطقه سوسنگرد جانانه دفاع کردند.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای هرمزگان در ارتفاعات کردستان نیز حضور فعال در مقابله با ضد انقلابیون و نیروهای عراقی داشتند.

این رزمنده هرمزگانی بیان کرد: پهنه حضور نیروهای استان هرمزگان در دفاع مقدس از نظر جغرافیایی در خلیج فارس و تنگه هرمز شروع می‌شد و به ارتفاعات غرب کشور و کردستان می‌رسید.

وی افزود: علاوه بر اینها نیروهای هوایی بندرعباس، نیروی دریایی منطقه یکم ارتش نیز در دفاع مقدس حضور پر رنگ و نقش کلیدی داشتند. حضور نیروهای رزمنده استان در رسته های مختلفی بوده است، نیروهای استان هرمزگان در واحد مخابرات لشکر ثارالله، واحد تعاون لشکر ثارالله، واحد اطلاعات عملیات لشکر و... موثر و مفید بودند.

نبی زاده خاطرنشان کرد: در آخرین مرحله جنگ نیز نیروهای استان هرمزگان در منطقه خلیج فارس ماموریت پیدا کرده بودند، در لحظاتی نبرد نفر با تانک اتفاق افتاد و تعداد زیادی از رزمندگان استانمان جانانه جنگیدند، جانفشانی کردند و به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: از خاطرات دفاع مقدس که همیشه در ذهنم مانده است این است که من شاهد بودم نیروهای هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی از مرخصی سالانه خود استفاده می‌کردند و به جبهه می آمدند. داوطلبانه در واحد تدارکات فعالیت می کردند و به همراه رزمندگان از ارتفاعات بالا می رفتند.

این رزمنده هرمزگانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون امنیت، آسایش، عزت، شرف، آزادگی، سربلندی و امنیت سرزمین‌مان مرهون تلاش ها و جانفشانی های مظلومانی است که در جبهه جنگیدند و جان فدای سرزمینشان کردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار