کد خبر: ۱۸۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
: ماموران مرزبانی عراق نیز بیش از ۲۰۰ نفر را که به صورت غیرمجاز وارد این کشور شده بودند به کشورمان برگشت داده‌اند.

فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز چذابه د رغرب خوزستان برای تردد زایران اربعین کاملا بسته است و با استقرار ماموران انتظامی، نظامی و حفاظتی از هرگونه تردد و نزدیکی به مرز به شدت جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز جمعه در حاشیه  بازدید از پایانه مرزی چذابه بیان کرد: این مرز برای تردد زایران اربعین حسینی مسدود است و امکان مسافرت زایران به کشور عراق از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد.

وی گفت:  از عاشقان حسینی خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند زیرا امکان تردد وجود ندارد و ماموران انتظامی و مرزبانی مستقر در منطقه، از ورودی دشت آزادگان تا مرز چذابه از تردد چه با خودرو و چه پیاده، جلوگیری خواهندکرد.
سیلاوی افزود: تعدادی از زایران اربعین حسینی در سه روز گذشته به مرز چذابه مراجعه کرده، و اصرار بر رفتن به کشور عراق را داشتند،اما با مشاهده شرایط و نبود امکان تردد به کشور عراق به تدریج درحال بازگشت به محل سکونت خود هستند.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: هیچ امکانات خدماتی  و رفاهی در مرز چذابه وجود ندارد و سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین فقط از طریق مرزهای هوایی اعلام شده میسر است.

وی گفت: ماموران مرزبانی عراق نیز بیش از ۲۰۰ نفر را که به صورت غیرمجاز وارد این کشور شده بودند به کشورمان برگشت داده‌اند.

زایران حسینی همه ساله تا پیش از شیوع کرونا، برای شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق، از مرزهای چذابه و شلمچه تردد می‌کردند.

امسال بر اساس اعلام دولت کشور عراق زایران اربعین حسینی فقط از طریق هوایی به ظرفیت ۶۰ هزار نفر امکان سفر به این کشور را دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار