کد خبر: ۱۸۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان امروز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه "ولف دیتریش هایم" سفیر جدید اتریش در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور، افزود: ایران برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با اتریش و سایرکشور‌ها کاملا آمادگی دارد و موانع هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.

رئیس جمهور درادامه تحریم‌های اعمال شده ضد ملت ایران را ظالمانه و غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگرچه تحریم مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند، اما نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها باشد.

رئیسی افزود: باتوجه به گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران، اعمال تحریم، کاملا واهی و بی اساس است ضمن اینکه تهران دربرجام به همه تعهداتش عمل کرد، اما این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان متعهد نبودند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به قدردانی سفیر اتریش درخصوص میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی اظهارداشت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا دراین کشوراست و ما در چنین شرایطی با نگاه انسانی و اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی هستیم.

رئیس جمهور افزود: با توجه حضور میلیونی پناهجویان افغانستانی درایران، کشور‌های اروپایی به وظیفه خود عمل کنند و اتریش باید این موضوع را به آن‌ها گوشزد کند.

سفیر جدید اتریش نیزدراین دیداربا تقدیم استوارنامه خود به آیت الله رئیسی، به روابط سازنده کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: اتریش بدنبال گسترش همکاری‌های دو کشور بویژه درحوزه تامین مالی و مبادلات اقتصادی است و در دوره تحریم نیز توانستیم برخی از پروژه‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم.

ولف دیتریش هایم، گفت: بسیار مشتاق هستیم که براساس چارچوب‌های مورد تایید، سطح روابط و تبادلات دو کشوررا گسترش دهیم.

وی با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در میزبانی مهاجرین افغانستانی اظهار کرد: دولت اتریش از رفتار بشردوستانه و خدمات ایران به پناهجویان بویژه در شرایط حساس، کاملا آگاه است و از آن قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار