کد خبر: ۱۸۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
در روزهای نخست مهر سال ۱۳۸۱ خبر مهمی در رسانه‌ها منتشر شد؛ ادغام ایران خودرو و سایپا. با موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع، قرار بود این دو شرکت به صورت یکسان‌سازی و زیربنایی تولید در یکدیگر ادغام شوند.
به گزارش تجارت‌نیوز، داود میرخانی، دبیر وقت انجمن خودروسازان در این مورد گفته بود: در این شیوه، نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان اما هر شرکت در طرحی و ساخت بدنه خودرو می‌تواند تغییر ایجاد کند.وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکارهای اجرایی ادغام به‌صورت «پلت‌فرم» هستند که احتمالا ۶ ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی‌شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه‌های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.وی ادامه داد: بانک‌های دولتی کشور هیچ‌گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی‌دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک‌ها و موسسات مالی به بازار ایران آزاد نمی‌شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات مالی موردنیاز خود را به‌صورت بلندمدت و با نرخ ۳ تا ۴ درصد دریافت کنند؟میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رقابت با واردات خودرو صورت نمی‌گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.منبع: اقتصادنیوزآخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار