کد خبر: ۱۸۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
عضو کمیته ملی واکسن کرونا
عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: طبق اطلاعات سامانه هوشمند، کسانی که واکسن زده و ناقل کرونا نیستند می توانند کسب و کارشان را از سر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قانعی در ارتباط زنده تصویری با استودیو پخش خبر 21 شبکه اول سیما افزود: براساس تلاش های 2 ساله شرکت های دانش بنیان در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوب وزارت کشور، سامانه ای بطور هوشمند تمامی بانک های اطلاعاتی تردد ها و ورود و خروج به کشور و تمام سامانه های اطلاعاتی متصل به آن قادر است به کسانی که واکسن زده و ناقل کرونا نیستند نوید دهد که می توانند کسب وکار را باز نمایند.
او ادامه داد: فعالیت سامانه هوشمند نویدی برای راه اندازی دوباره اقتصاد و مهار کروناست، برای این اتفاق، تمام نهادهای ذیربط مشارکت خواهند داشت.
قانعی گفت: قرار است بطور آزمایشی طی 2 هفته آینده در استان قزوین بازگشایی کسب وکارها انجام گیرد چنانچه نتایج موفقیت آمیز بود وارد مرحله کشوری خواهیم شد امیدواریم نتایج این طرح تا 3 ماه آینده به ستاد ملی کرونا ارائه شود.
او افزود: از ویژگی های این طرح می توان به بازگشایی کسب و کارها براساس اطلاعات سامانه هوشمند و رونق اقتصاد اشاره کرد.
قانعی تصریح کرد: سامانه قرنطینه هوشمند تمام ترددهای یک باشگاه ، کسب و کار رفت و آمدهای جاده ای و ... را بطور هوشمند رصد می کند و این امکان را فراهم می سازد تا فردی که واکسن زده و ناقل کرونا نیست بتواند به ادامه کسب و کار بپردازد دیگر نیازی به ثبت نامه در این سامانه نیست و کسی کارتی دریافت نمی کند بلکه براساس قدرت های این سامانه در کشورهای پیشرفته، فقط اطلاعات تردد مبادی میان جاده ای هر فرد ردیابی می شود و در صورتی که فرد واکسن زده باشد و ناقل نباشد اجازه انجام سفر و تردد را دارا خواهد بود فقط اطلاعات آزمایشگاهی و فردی هر شخص در سامانه ثبت خواهد شد و دوربین های کنترل و ردیابی مجوز سامانه ای صادر می کنند و چنانچه منعی وجود داشته باشد مجوز تردد صادر نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار