کد خبر: ۱۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
رئیس جمهور سابق قزاقستان در نشست شورای امنیت این کشور گفت: وضعیت به وجود آمده در افغانستان مستلزم ایجاد مکانیسم‌های امنیتی جدید در منطقه آسیای مرکزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان و رئیس شورای امنیت این کشور در مورد وضعیت به وجود آمده در افغانستان اظهار نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد وضعیت افغانستان به کاتالیزوری برای تغییرات عمیق در اوراسیای مرکزی تبدیل شده و مجموعه‌ای از خطرات و تهدیدات فعلی و بلندمدت را ایجاد کرده است.

بنابر سخنان نظربایف، در این راستا، لازم است مکانیزم‌های موجود تقویت و سازوکارهای جدید امنیت منطقه‌ای، ایجاد شوند.

نخستین رئیس جمهور قزاقستان در ادامه سخنان خود، بر ضرورت تضمین آمادگی کامل برای مقابله با مظاهر افراط گریی و تروریسم، تاکید کرد.

نظربایف تاکید کرد که چالش‌های جدید امنیت منطقه‌ای ضرورت انجام اقدامات بیشتری برای تقویت توان دفاعی قزاقستان را تعیین می‌کنند.

وی گفت: ارتش قزاقستان باید دارای بهترین استانداردهای نظامی مدرن باشد. در زمینه امنیت نظامی، کلیه اسناد اساسی که چشم انداز نیروهای مسلح مدرن و توسعه مجتمع نظامی – صنعتی را مشخص می‌کند، تصویب شده است.

نظربایف در ادامه با بیان این که اکنون مهم‌تر از همه تضمین اجرایی صحیح تمام تصمیمات گرفته شده است، به اهمیت اجرای اصلاحات جاری در سیستم اجرای قانون با هدف ارتقای ایمنی شهروندان، اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار