کد خبر: ۱۸۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
فرمانده سپاه محمدرسول الله گفت: بسیج از بنگاه‌های کوچک و خانگی برای رشد و توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری، حمایت می‌کند.

سردار حسن حسن زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه بسیج سازندگی طی سال‌های اخیر در همه استان‌ها از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار شده است، افزود: ما با خلاقیت و کاهش هزینه به موفقیت‌های خوبی در بنگاه‌های کوچک و خانگی برخی مشاغل همچون گوهرتراشی، فرش دستباف، گل و گیاه، تولیدات کشاورزی دست پیدا کرده ایم که در سال ۱۴۰۰ این موفقیت‌ها به اوج خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سپاه با همکاری بسیج در بسیاری مناطق، کارگاه‌های آموزشی مشاغل مختلفی رابا هدف افزایش اشتغالزایی برگزار می‌کند، افزود: خیلی از شرکت کنندگان گارگاه‌های آموزشی بسیج الان خودشان کارفرما شدند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله با اعلام اینکه برخی مساجد برای زنان سرپرست خانوار، یا بد سرپرست، سالن‌های اشتغالزایی ایجاد کرده اند، گفت: بسیج سازندگی با پرداخت وام‌های قرض الحسنه و خرید تجهیزات از مشاغل کوچک و خانگی حمایت می‌کند و الان در برخی کارگاه‌ها علاوه برخود متقاضی چند نفر دیگر مشغول کار شده اند.

وی افزود: وام‌های بسیج سازندگی به هموطنان خیلی سهل و با کمترین محدویت‌های قانونی پرداخت می‌شود که متقاضیان بعد با درآمد‌هایی که از اشتغال خود دارند در طولانی مدت باز پرداخت می‌کنند.

سردار حسن زاده همچنین از راه اندازی صندوقی مشترک با کمک منابع مردمی و سپاه خبر داد و گفت: منابع این صندوق‌ها که هر روز در حال افزایش است به گروه‌های جهادی برای ایجاد اشتغالزایی پرداخت می‌شود و مدرک خاصی هم نمی‌خواهد فقط متقاضیان علاقمند به اشتغالزایی باید شاریط و مراحل آموزشی را طی کنند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله همچنین از پرداخت وام به جوانان در عرصه علم و فناوری خبر داد و افزود: در مراکز رشد بسیج برای اجرا و تجاری سازی ایده و طرح‌های جوانان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: وام‌های بسیج بیشتر بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و قرض الحسنه است,، اما به مشاغلی که منجر به کارآفرینی شوند تسهیلات بیشتر هم پرداخت می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار