کد خبر: ۱۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
در یک نشست خبری مطرح شد؛
حزب حاکم گرجستان روز شنبه خبرِ عدم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در حالی که نتایج نظرسنجی‌های اخیر در گرجستان از پیشتازی حزب حاکم- «رویای گرجستان» - در این کشور حکایت می‌کند، این حزب روز شنبه تأیید کرد که هیچ‌گونه انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور برگزار نخواهد شد.

در همین ارتباط، «کاخا کالادزه» دبیرکل حزب رویای گرجستانی و شهردار شهر تفلیس در یک نشست خبری اعلام کرد: «انتخابات بعدی [پارلمان] در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، بنابراین ما سه سال زمان داریم تا گستره سیاسی خود را وسعت بخشیم».

این در حالی است که اوایل روز شنبه، نظرسنجی انجام شده توسط شبکه رادیو و تلویزیون گرجستان نشان می‌داد که حزب حاکم (رویای گرجستان) با کسب ۴۷.۶ درصد آراء همچنان پیشتاز این رقابت‌ها است.. این در حالی است که «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور سابق و تبعیدی گرجستان و حزب تحت حاکمیت وی به نام «حزب جنبش وحدت ملی» تاکنون تنها ۲۷.۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق توافقی که با میانجیگری اتحادیه اروپا به امضا رسید؛ در صورتی که حزب حاکم گرجستان کمتر از ۴۳ درصد آرا را در انتخابات محلی به دست آورد، انتخابات پارلمانی اولیه باید در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

گفته می‌شود که حزب رویای گرجستان در ماه آگوست از این توافق خارج شد و مخالفان جنبش وحدت ملی را به زیرپا گذاردن تعهدات خود مندرج در ذیل این توافق متهم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار