کد خبر: ۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
مدیر عامل شرکت آزادراه تهران شمال از میزان پیشرفت فیزیکی هریک از قطعات آزادراه تهران شمال خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، مهران اعتمادی با اشاره به آخرین وضعیت این آزادراه گفت: به غیر از قطعه چهارم که اکنون افتتاح شده‌است، مابقی قطعات در حال کار هستند.
 
وی افزود: قطعه یکم این آزادراه با پیشرفت حدود50 درصدی همراه است . همچنین قطعه دوم در دو بخش حفاری شرقی البرز 45 درصد پیشرفت و قطعه سوم هم اقدامی نداشته، قطعه چهارم نیز افتتاح شده و زیربار ترافیک رفته است .  
 
اعتمادی در ادامه اظهار کرد: قطعه سوم در انتظار برگزاری مناقصه بین‌المللی است و هنوز اعتبار پیشنهادی و برآورد زمانی مدت زمان تکمیل مشخض نشده‌است، چرا که باید این اطلاعات پس از مطالعات این قطعه اعلام شود که به نظر می‌رسد حدود چهارتا شش ماه آینده نتیجه فراخوان بین‌المللی اعلام شود. اما برآورد مالی اولیه برای ساخت این قطعه سالی ۱۲۰۰میلیارد تومان بود که اکنون قابل استناد نیست.
 
مدیر عامل شرکت آزادراه تهران شمال تاکید کرد: این قطعه همانند تونل البرز یا به‌صورت EPCS (طرح، اجرا و سرمایه گذاری) یا صرفاً به‌صورت اجرا و سرمایه‌گذاری ساخته می‌شود.
 
وی در پاسخ به اعتبار کلی پروژه آزادراه تهران شمال گفت: از ابتدای شروع طرح در سال 75 تاکنون حدود هزار و  100 میلیارد تومان در قطعات یکم و چهارم هزینه شده ‌است . همچنین ‎پیش‌بینی می‌شود حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان باقی‌مانده پروژه نیز تامین اعتبار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: